Hier een nacht doorgebracht op doorreis. De ontvangst was maar matig, in heel rap Frans en met een juffrouw achter een scherm die nauwelijks te verstaan was, ook niet toen ze Engels sprak. De kamer was ruim en schoon met een prima badkamer. We wilden in het naastgelegen restaurant eten, mede gezien de goede recensies maar dat was helemaal volgeboekt. Een restaurantje in de buurt voldeed prima. Echt naar het centrum lopen was ons te ver, mede gezien het slechte weer. Een fijne afgesloten parking, waar je dan wel weer voor moet betalen.
We boekten dit hotel voor een weekendje Luik. Het eerste dat je opvalt als je de aanwijzingen op de website volgt, is dat je met de wagen heel makkelijk op de private parking van het hotel geraakt. Vanop de parking kan je via de achter ingang het hotel betreden. Check-in verliep zeer vlot, en we waren als "Accor Gold member" dan ook zeer blij met onze kamer upgrade. Van een Classic kamer over de Privelege kamer helemaal naar de Superior kamer. Enorm bedankt Mercure LiĆØge. Hoogste verdieping met een prachtig zicht over de Maas. Wat we ook heel leuk vonden, is dat dit een hotel is met een historiek. Een hotel met een verhaal. Constante in dit verhaal is zeker het prachtig restaurant āLa LiniĆØreā Dat oorspronkelijk een klooster was en daarna dienst deed als vlasspinnerij. Lokale gerechten worden hier in de spotlight gezet. Let wel, Als je in het weekend wil genieten van āLa LiniĆØreā dan is reserveren een must. En dan nu, jammer genoeg ook 2 minpuntjes. 1e. Hoewel dit Mercure LiĆØge City Centre noemt, ligt dit hotel niet echt in het centrum. We doen niet altijd 26000 stappen om een stad te verkennen. Hier was dit wel nodig. 2e. De Bar. We kregen een Free welcome drink aangeboden. Toen we na onze 26000 stappen en terug in het hotel deze wilden verzilveren, bleek dat de bar niets meer is dan 2 oncomfortabele hoge tafeltjes met dito hoge stoelen. Iets wat mijn lichaam na 26000 stappen echt niet meer aan kon. Even onderhandelen met de trouwens zeer vriendelijke barman resulteerde dat we ƩƩn van de restaurant tafeltjes mochten gebruiken. Op voorwaarde dat we deze terug vrijmaakte tegen het openingsuur van het restaurant. (Timer check 35minā¦..) De Bar/Restaurant heeft ook een prachtig terras. Dus toen we voor ons vertrek zondag middag nog even wouden genieten van het mooie weer met een drankje, dan bleek dit niet mogelijk te zijn omdat het restaurant verhuurt was voor een religieuze doop. De barman was nog zo vriendelijk om even met zijn overste te overleggen of hij ons toch geen drankje mocht serveren. We zaten immers buiten op het terras en stoorde niemand binnen. Maar deze overste in zijn ivoren toren besliste daar anders over. Er wordt aan de hotel gasten geen bar service meer geboden. Ook niet voor buiten. (Moet wel een heel belangrijke ādoopā geweest zijn als je al je hotel gasten toegang tot de bar ontzegt). Mijn conclusie: er is echt nood aan een bar in de lobby. Niet verbonden met het restaurant. Ok, genoeg geklaagd. We hebben echt een heel leuk weekend gehad in Mercure LiĆØge. We hadden echt het gevoel dat we hier welkom waren. De complete staf was zeer vriendelijk. (Maar dan echt iedereen, normaal heb je overal wel een brompot. Maar niet hier. Zeer leuke bedrijfscultuur)ā¦
Perfect hotel voor bezoek aan Luik en omstreken. Vriendelijk ontvangst en personeel. Ongelooflijk mooie ontbijtruimte en zeer lekker ontbijt. de ontvangsthal en lobby is ruim. Kamers waren zeer netjes
Wegens omstandigheden was ik genoodzaakt om te annuleren. Avond voordien gebeld en de persoon aan de telefoon was redelijk onbeleefd. Bevestiging van annulatie zou volgen, echter niets ontvangen. Nadien nog 2 maal gemaild en geen enkele respons. Ben zeker nog van plan om weekendje in luik te verblijven echter zeker niet in de mercure
Wat een uitzonderlijk slecht hotel, zelden meegemaakt hoe slecht service en kwaliteit kan zijn! Bij inchecken geen enkele informatie geven, geen Nederlands of Engels spreken (of niet willen want de houding was oost indisch doof), genegeerd worden als je in de bar een drankje wilde bestellen, stipt om 11u het ontbijt sluiten terwijl ze zien dat je nog even een koffie wilt nemen, enz. Voorbeelden te over, helaas. Als reactie op onze klachten: die worden gewaardeerd en meegenomen om de service te verbeteren, blablabla. Dat is dus hoe dit hotel is te typeren: blabla, veel geld betalen voor geen service.
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding