Op zoek naar een accommodatie in Luik? Dan kun je terecht bij Alliance Hotel Liege - Palais des congres, een hotel waarmee Luik aan je voeten ligt.
Het hotel biedt roomservice aan, zodat je verblijf nog aangenamer wordt. De accommodatie biedt ook een zwembad en een restaurant. Gasten die met een voertuig aankomen, kunnen gebruikmaken van gratis parkeren.
Bezienswaardigheden in de buurt, zoals Eglise St-Jacques (0,8 km) en Cathedral de Liege (Liege Cathedral) (1,0 km) maken Alliance Hotel Liege - Palais des congres een geweldige accommodatie voor een bezoek aan Luik.
Probeer in Luik lokale favorieten, zoals tapas, bij Le Zocco Chico, BeerLovers' Cafe & Shop of Traiteur Maxime.
Als je Luik wilt verkennen, is een van de parken, zoals Parc de la Boverie en Parc d'Avroy, misschien iets voor jou.
Alliance Hotel Liege - Palais des congres is de ideale plek om te verblijven en de perfecte uitvalsbasis om Luik te ontdekken.
Het ontbijt kost 36€ maar geen plaats voor hotelgasten daar ze zoveel volk van buitenaf binnen laten, personeel staat zelf met de handen in het haar naar de chaos te kijken. Heel lang wachten, als je eindelijk een stoel hebt kunnen bemachtigen aan een vuile tafel, aan het buffet. Heel veel rumoer door de drukte en het overvolle restaurant. Zijn geld niet waard, en zeker geen 36€ terwijl de kamers ook al zeer prijzig waren. De 2 de avond nog vuile handdoeken op de badkamer!
Bij aankomst in het hotel was het enorm druk wegens paasweekend maar toch konden we snel inchecken. De medewerkster aan de receptie was met honderd dingen tegelijk bezig maar toch was de uitleg correct en bleef ze zeer vriendelijk. Aangezien wij ook Frans spreken hebben we de talenkennis niet echt getest maar we begrijpen het ongenoegen van andere gasten als ze geen Engels of zo zouden kunnen spreken. Onze kamer bevond zich op de 10de verdieping en was zeer ruim voor een standaard kamer te zijn. De douche in de badkamer was echt heerlijk en super eenvoudig te bedienen. Er was voldoende opbergruimte en de extra kussens waren aanwezig. Ook de badjassen waren in deze Van der Valk aanwezig en dat maakt het ontspannen gevoel op de kamer echt af. De minibar was eindelijk gevuld met meer dan enkel een flesje water wat zeker een plus was. Het aparte toilet is een super bonus waar zowel mijn man als ikzelf enorm blij mee zijn. De kamer was ook rustig gelegen en het grote tweepersoonsbed was heerlijk om in te slapen. Het ontbijt was helaas zeer druk maar de keuze van beleg is ruim, ook van sappen en warme gerechten is de keuze royaal. De organisatie had wel beter gekund wegens de drukte sta je er allemaal wat op elkaar. Misschien een ruimere plaats voorzien om het buffet te stallen. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de skybar of het restaurant omdat we in luik centrum zijn gaan eten maar wat ons wel opviel is dat de gerechten en de drank heel duur zijn en daarom hebben we er dan ook geen gebruik van gemaakt. Als we langs het restaurant en de brasserie liepen viel ons vooral op hoe druk het er wel was dus misschien ging onze beoordeling van 5/5 gezakt zijn naar een 4 of een 3. Het zwembad was in orde maar wij hebben geen massage of een andere welness behandeling geboekt. Dus daar kunnen we geen beoordeling over schrijven.…
Het hotel ligt centraal, met parkeermogelijkheid en op loopafstand van het oude centrum. Het hotel heeft ook een zwembad, het was er rustig om 08.30. Ruime kamer, alles comfortabel en prima. Ontbijt ook goed. Nadeel: personeel werkzaam bij het ontbijt sprak uitsluitend Frans. Het restaurant voor het diner was redelijk, vrij druk en tafels staan dicht op elkaar. Kwaliteit gemiddeld. De skybar was gesloten ten tijde van mijn bezoek dus een drankje zat er niet meer in die avond.
Personeel aan de receptie enkel Franstalig, had niet het gevoel van een warm onthaal, basis beleefdheid. We vroegen naar de beschikbaarheid van een andere kamer, was geen probleem maar moest onmiddellijk afgerekend worden. We hebben 's middags geluncht, was OK maar de rekening op kamernummer was niet meer mogelijk omdat de kamer reeds afgerekend werd. Bij aankomst reserveerden we 2 plaatsen voor een diner in het restaurant van het hotel. We kozen een 5 gangendiner en kregen het lauwe hoofdgerecht 4 uur nadat we gingen zitten. Op een originele manier werden we beleefd aan de deur gezet want het dessert kregen we in een kartonnen verpakking mee om op de kamer op te eten. Ik houd hier echt de teamleider voor verantwoordelijk want die rende voortdurend op een autoritaire wijze door de zaal met als enige doelstelling zoveel mogelijk tafeltjes te verkopen. Meer dan de maximum capaciteit dat personeel en de keuken aankunnen. Komt er nog bij dat de opgelegde regels mbt Covid 19 niet nageleefd werden (de afstand tussen de tafeltjes was duidelijk minder dan één meter en anders dan het personeel liep de teamleider regelmatig rond met het mondmasker onder zijn kin ipv bedekkend over mond en neus) Waar wij eerder een ontspannen dag en avond voor ogen hadden beleefden wij deze als erg onaangenaam! Regelmatig zijn wij klant bij Van der Valk maar dit hotel slaagt er naar mijn mening nog niet in de kwaliteitsnormen van Van der Valk te behalen. Tip: ga eens kijken bij Van der Valk Selys Liege hoe het anders en veel beter kan! …
Wij verbleven in het hotel op zondag 31 oktober en maandag 1 november 2021. > > Wij waren echter niet tevreden over het logement bij jullie. > > Deze zaken zijn zeker geen **** sterren waard: > > - slordige en duidelijk niet-afgewerkte gang (zie foto’s in bijlage) > - bij aankomst in de kamer was ons wc-papier een oude rol (papier was al gebruikt) > - in de wellness : infraroodcabine —> elektrische kabels hangen onderaan los + mijn man heeft hem bovendien verbrand in deze cabine > - ik had op voorhand een romantisch tafeltje in het restaurantje gevraagd, ook hier werd er nooit rekening mee gehouden (we zaten aan de trap), ook al was het me per mail beloofd > - het duurde 45 min alvorens wij ons eerste glas wijn kregen > > Bij dit lezen begrijp je ongetwijfeld dat wij heel misnoegd zijn na ons verblijf. > > Ik wil bovenstaande eerst met jullie bespreken alvorens een recensie neer te schrijven. > > Ik hoor het graag hoe jullie dit gaan compenseren / vergoeden. >…
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding