Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Opslaan
Delen
Geertebolwerk 1, 3511 XA Utrecht Nederland
Booking.com
Official Hotel
Priceline
eDreams
travelup.com
Destinia.com
alle 10 aanbiedingen bekijken
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Reiziger (417)
Kamer en suite (82)
Dineren (62)
Wat is Travellers' Choice?
Tripadvisor reikt een Travellers' Choice Award uit aan accommodaties, attracties en restaurants die consistent geweldige reizigersbeoordelingen ontvangen en tot de beste 10% van gelegenheden op Tripadvisor behoren.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.

Over

Nr. 7 van de 30 in Utrecht
Locatie
Hygiëne
Service
Prijs/kwaliteit
Travellers' Choice
Grand Hotel Karel V – Historical Hospitality Geniet van een 5* overnachting bij Grand Hotel Karel V. Van klooster tot militair hospitaal naar een luxe 5-sterren hotel met een rijke historie. De monumentale Napoleontische vleugel en moderne Romeinse vleugel herbergen tezamen 121 exclusieve kamers en suites met moderne faciliteiten. Van Nespresso apparaat op de kamer tot Wellness en Fitness centre. Karel 5 GASTRO · BISTRO · EVENTS – Culinary experience & Memorable events Het gastronomische Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”. Bistro Karel 5 – één van de oudste kloosterkeukens van Nederland, is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”. De Bar & Lounge is bij uitstek geschikt voor een kop koffie of zakelijk overleg en ’s avonds drink je er een goed glas wijn of cocktail. En elke dag vinden bij ons evenementen plaats: van intieme zakendiners, workshops en internationale congressen tot bruiloften en familiediners. Voor al jouw evenementen biedt Karel 5 Events mooie oplossingen in een historische setting. Locatie Utrecht-centrum Met uitzicht op de Dom en omgeven door 10.000 m2 serene stadstuinen, biedt het hotel een groene omgeving midden in het bruisende centrum van Utrecht. Op loopafstand van Utrecht Centraal Station, talloze musea, winkels en grachten om langs te dwalen. Populaire lokale bezienswaardigheden zijn onder andere de Dom toren, DOMunder en het Centraal Museum.
Meer lezen
Voorzieningen van accommodatie
Oplaadpunt voor elektrische voertuigen
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Zwembad
Fitnesscentrum / sportruimte
Bar/lounge
Zakencentrum met internettoegang
Conferentiefaciliteiten
Spa
Parkeerplaats
Wifi
Binnenzwembad
Kleedkamers fitness/spa
Sauna
Restaurant
Ontbijt beschikbaar
Ontbijtbuffet
Ontbijt in de kamer
Feestzaal
Vergaderruimtes
Opslag van bagage
Conciërge
Rookvrij hotel
24 uursreceptie
Stomerij
Wasservice
Strijkservice
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Allergievrije kamer
Badjassen
Airconditioning
Roomservice
Veilig
Minibar
Flatscreen-tv
Kamertypes
Rookvrije kamers
Suites
Gezinskamers
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
STIJL HOTEL
Zakelijk
Rustig
Gesproken talen
Nederlands, Engels, Duits
940beoordelingen6vragen en antwoorden34kamertips
Waardering van reizigers
  • 522
  • 292
  • 89
  • 23
  • 14
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Callista F heeft een beoordeling geschreven 24 jun.
1 bijdrage
Laat ik positief beginnen… Karel de V is een prachtig hotel in hartje centrum Utrecht met een prachtige binnentuin. We wisten direct dat we onze bruidssuite daar wilden boeken. En daarbij hadden we een aparte ruimte voor circa 26 personen in optie gezet, om een brunch aan te bieden voor na ons huwelijk. Ik heb dit anderhalf jaar van te voren in optie gezet en toen ik hen belde, werd er doodleuk medegedeeld dat het niet meer mogelijk was, zonder een alternatief aan te bieden. Vervolgens kreeg ik een maand van te voren een e-mail met de mededeling dat onze bruidssuite niet meer beschikbaar is vanwege een renovatie. Een huwelijksnacht heeft natuurlijk een emotionele waarde en dan verwacht je op zijn minst dat je hier persoonlijk over gebeld wordt. Al met al ben ik enorm teleurgesteld (in ons voorheen favoriete hotel) en inmiddels ben ik zeer ontzet over de belabberde service van een gerenommeerd 5 sterren hotel. Ik houd hier een zeer bittere nasmaak aan over en heb ik op het laatste moment onze bruidssuite geannuleerd en ingeruild voor een prachtige kamer bij Hotel Beijers. Vanaf het eerste moment werd ik heel goed geholpen en waren ze zeer flexibel. Wat een verademing en achteraf een nog authentieker hotel dan Karel de V. Karel de V als jullie dit lezen, hoop ik dat jullie hier iets mee doen. Ik gunde gasten die nog zullen komen een betere service dan ik heb ervaren.
Meer lezen
Datum van verblijf: juni 2022
Kamers
Locatie
Service
Kamertip: Met de kamers is weinig mis, maar verwacht geen goede service, want die is teleurgesteld.
Bekijk meer kamertips
Nuttig
Delen
Wim S heeft een beoordeling geschreven feb. 2022
Heerlen, Nederland482 bijdragen129 nuttige stemmen
Prachtige ruime kamer. Van alle gemakken voorzien in een mooi historisch pand. Hartje Utrecht. Ruim opgezet. Met een restaurant en een bistro in het hotel. Uitstekend ontbijt. Parkeren op eigen terrein zeer attent en vriendelijk personeel
Meer lezen
Datum van verblijf: februari 2022Reistype: Bezocht
Nuttig
Delen
Antwoord van Wendy van Espelo-Kluft, Gastenservice/Front Office bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 3 mei 2022
Beste 175wims, Bedankt dat u de tijd wilde nemen om een beoordeling te schrijven over uw verblijf bij ons. Wij vinden het fijn om te lezen dat u genoten heeft van de kamer, het hotel, de service en de stad. Wij hopen u in de toekomst nog eens te mogen verwelkomen bij Grand Hotel Karel V! Hartelijke groet, Linda Nieuwenhuizen Assistent Front Office Manager
Meer lezen
cosybaby heeft een beoordeling geschreven nov. 2021
Westerlo, België9 bijdragen8 nuttige stemmen
Het hotel is een prachtig gebouw en een oase van rust in een bruisende , gezellige stad. Het interieur was gezellig en de kamers ruim en comfortabel. Wij sliepen in de Romeinse vleugel en het was daar heel rustig en stil. Dus wij hebben goed kunnen slapen. Het ontbijt was wel aan de dure kant maar de kwaliteit was wel ok. Ook het personeel aan de receptie was heel vriendelijk en zij hechten veel belang aan het welbevinden van de gasten . Ook het management heeft oor naar de klant en doet er alles aan om de klanten tevreden te stellen. Wij vonden het een topweekend en kunnen dit hotel aan iedereen aanbevelen.
Meer lezen
Datum van verblijf: november 2021Reistype: Bezocht
Kamertip: Opgelet met het laden van de elektrische auto : dit is niet gratis en wordt blijkbaar per uur...
Bekijk meer kamertips
Nuttig
Delen
Antwoord van Wendy van Espelo-Kluft, Gastenservice/Front Office bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 3 dec. 2021
Beste cosybaby, Hartelijk bedankt voor het achter laten van deze beoordeling. Wij vinden het fijn om te lezen dat u heeft genoten van uw verblijf en de service. Wij hopen u in de toekomst nog eens te mogen verwelkomen bij Grand Hotel Karel V! Hartelijke groet, Linda Nieuwenhuizen Assistent Front Office Manager
Meer lezen
Monique D heeft een beoordeling geschreven nov. 2021
1 bijdrage
We waren enthousiast en wilden onszelf verwennen met wat extra luxe. De mooie kamer valt in het niet bij de enorme gehorigheid van het gebouw. s Nachts enorm storende geluiden van mensen die boven en/of naast ons op de kamer aan het lopen waren op hakken en schuivende meubelstukken. Heel storend en niet te geloven dat ze bijv geen viltjes onder de meubels hebben om die geluiden enigszins te dempen. Vermoeid wakker worden weegt niet op tegen de mooie kamer helaas
Meer lezen
Datum van verblijf: november 2021Reistype: Bezocht
Nuttig
Delen
Antwoord van Wendy van Espelo-Kluft, Gastenservice/Front Office bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 3 dec. 2021
Beste Monique D, Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Wij waarderen uw feedback en vinden het jammer om te lezen dat u geen goede nachtrust heeft gehad. Wij hebben uw opmerkingen gedeeld met de desbetreffende afdelingen zodat wij onze service kunnen verbeteren. Ook hebben we een notitie in uw gasten profiel gemaakt mocht u in de toekomst nog eens bij ons boeken. Hartelijke groet, Linda Nieuwenhuizen Assistent Front Office Manager
Meer lezen
Dieke1 heeft een beoordeling geschreven okt. 2021
Waalwijk, Nederland1 bijdrage
prachtig hotel midden in hartje Utrecht, mooie binnenplaats, heerlijk ontbijt, goede bedden. Grote verwachtingen bij aankomst, maar helaas voor ons geen 5* gevoel: vrij basic kamer, veel stof en een lege drinkfles onder het bed, notitieblokje wat is gebruikt (coronaregels?) niet werkende föhn, geen startservice bij ontbijt terwijl de tafel naast ons dat wel kreeg en tenslotte vond ik het jammer dat er niet echt meegedacht wordt bij de receptie, helaas ook hier niet de service die ik had verwacht. Mogelijk dat wij gewoon pech hadden, maar toch wel jammer. Tenslotte ook jammer dat parkeerkosten niet inclusief zijn, terwijl de parkeergelegenheid wel op eigen terrein is. Al met al dus een gemiddelde beoordeling, wat uiteraard ook te maken heeft met dat de verwachtingen hoog zijn als je een keer een 5* hotel boekt.
Meer lezen
Datum van verblijf: oktober 2021Reistype: Bezocht
Nuttig
Delen
Antwoord van Wendy van Espelo-Kluft, Gastenservice/Front Office bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 3 dec. 2021
Beste Dieke1, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Wij waarderen uw feedback en vinden het jammer om te lezen dat u verblijf niet helemaal aan uw verwachtingen voldeed. Uiteraard hadden de punten die u aangeeft betreffende de kamer niet mogen voorkomen, intern is dit dan ook direct met de desbetreffende afdeling opgepakt. Omdat u via een online travel agent heeft geboekt zat het parkeren niet inclusief de kamerprijs, mocht u in de toekomst nog eens willen boeken raad ik u dan ook aan om dit direct via ons te doen. Dat kan via onze website of telefonisch. Ik heb uiteraard ook een notitie in uw gasten profiel gemaakt betreffende de genoemde punten. Mijn oprechte excuses voor de teleurstellingen die u heeft ervaren. Hartelijke groet, Linda Nieuwenhuizen Assistent Front Office Manager
Meer lezen
Vorige
123456
PRIJSKLASSE
US$ 198 - US$ 247 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
LOCATIE
NederlandUtrecht ProvinceUtrecht
AANTAL KAMERS
121
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding
Veelgestelde vragen over Grand Hotel Karel V
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Grand Hotel Karel V?
Attracties in de buurt zijn The Queen: Real Adventure Game (0,2 mijl), Mysterium Escape Room (0,5 mijl) en Grachtengebied (0,4 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Grand Hotel Karel V?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit binnenzwembad, gratis wifi en restaurant.
Welke kamervoorzieningen zijn er beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Populaire kamervoorzieningen zijn minibar, airconditioning en flatscreen-tv.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Gasten kunnen genieten van restaurant, lounge en ontbijt tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Ja, parkeerplaats is beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Grand Hotel Karel V?
Restaurants met een gunstige locatie zijn De Goedheyd, Sarban Afghaans Restaurant. en San Siro.
Zijn er sportvoorzieningen bij Grand Hotel Karel V?
Ja, gasten hebben toegang tot binnenzwembad, fitnesscentrum en sauna tijdens hun verblijf.
Ligt Grand Hotel Karel V in de buurt van het stadscentrum?
Ja, het ligt 0,6 mijl vanaf het centrum van Utrecht.
Wordt er een stomerijservice aangeboden bij Grand Hotel Karel V?
Ja, stomerij en wasservice worden aangeboden aan gasten.
Biedt Grand Hotel Karel V zakelijke services aan?
Ja, ze bieden zakencentrum, vergaderkamers en feestzaal.
Welke talen spreekt het personeel van Grand Hotel Karel V?
Het personeel spreekt meerdere talen, waaronder engels, duits en nederlands.