Hotel Okura Amsterdam
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Er wordt bij de vermelding van boekingsaanbiedingen voor elke accommodatie rekening gehouden met de compensatie die onze partners aan ons betalen. De weergegeven prijzen zijn mogelijk voor verschillende kamertypes. De weergegeven prijzen zijn de laagst beschikbare opties die overeenkomen met het goedkoopste beschikbare kamertype dat onze partners op het moment van de zoekopdracht van de gebruiker hebben verstrekt.

Hotel Okura Amsterdam

Reiziger (2012)
Beautifully designed rooms
Kamer en suite (764)
View from Executive Lounge
Dineren (212)
Wat is Travellers’ Choice Best of the Best?
Deze award is onze hoogste onderscheiding en wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die de Best of the Best op Tripadvisor zijn, geweldige reizigersbeoordelingen ontvangen en tot de beste 1% van gelegenheden ter wereld behoren.
Meer informatie

Prijzen bekijken voor jouw reisdata

Neem contact op met de accommodatie voor beschikbaarheid.
Er zijn nog vergelijkbare hotels beschikbaar.
Alles weergeven
Heb je dit hotel al geboekt?

Over

4,5
Nr. 26 van de 411 hotels in Amsterdam
4,1 van 5 bollen
Locatie
4,8 van 5 bollen
Hygiëne
4,6 van 5 bollen
Service
4,2 van 5 bollen
Prijs/kwaliteit
Deze award is onze hoogste onderscheiding en wordt jaarlijks uitgereikt aan de top 1% van bedrijven in bepaalde categorieën.

Hotel Okura Amsterdam is een fantastische keuze voor reizigers in Amsterdam. Het biedt een luxe omgeving en veel nuttige voorzieningen voor tijdens je verblijf.

Hotel Okura Amsterdam ligt in de buurt van populaire bezienswaardigheden zoals Concertgebouw (1,3 km) en Hagelswag (2,3 km). Gasten kunnen dus eenvoudig de populairste attracties van Amsterdam verkennen.

Gasten kunnen gebruikmaken van gratis internet en de kamers bij Hotel Okura Amsterdam bevatten een flatscreen-tv, airconditioning en een minibar.

Tijdens je verblijf kun je profiteren van voorzieningen, zoals conciërge en roomservice. Gasten van Hotel Okura Amsterdam kunnen daarnaast gebruikmaken van een zwembad en ontbijt op locatie. Er is voor reizigers die aankomen met een auto een parkeerplaats beschikbaar.

Ga tijdens je bezoek naar een van de Mediterrane restaurants, waaronder Foodhallen, THE DUCHESS en Zaza's. Ze liggen allemaal in de buurt van Hotel Okura Amsterdam.

We raden daarnaast aan om tijdens je reis een van de populaire tuinen, zoals Hortus Botanicus, Beatrixpark en Park Frankendael, te bezoeken.

Veel plezier in Amsterdam!

Meer lezen
Stel bewerkingen voor zodat we onze weergave kunnen verbeteren.Deze vermelding verbeteren
Voorzieningen van accommodatie
Oplaadpunt voor elektrische voertuigen
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Fitnesscentrum / sportruimte
Zwembad
Bar/lounge
Fietsverhuur
Vervoer van/naar luchthaven
Zakencentrum met internettoegang
Parkeerservice
Betaald privéparkeren bij gelegenheid
Wifi
Kleedkamers fitness/spa
Fitnesslessen
Personal trainer
Sauna
Bubbelbad
Binnenzwembad
Verwarmd zwembad
Restaurant
Ontbijt beschikbaar
Ontbijtbuffet
Ontbijt in de kamer
Gratis oploskoffie
Menu's voor speciale diëten
Dakterras met bar
Autohuur
Taxiservice
Conferentiefaciliteiten
Feestzaal
Vergaderruimtes
Spa
Massage voor stellen
Gezichtsbehandelingen
Voetmassage
Gehele lichaamsmassage
Hoofdmassage
Make-upservice
Manicure
Massage
Pedicure
Beautysalon
Stoomcabine
24 uur per dag beveiliging
Opslag van bagage
Conciërge
Wisselkantoor
Toegang tot Executive-lounge
Souvenirwinkel
Krant
Rookvrij hotel
Geldautomaat bij gelegenheid
Butlerservice
Portier
Paraplu
24 uursreceptie
Privé-inchecken en -uitchecken
Stomerij
Wasservice
Strijkservice
Schoenenpoetsen
Voorzieningen van de kamer
Allergievrije kamer
Verduisterende gordijnen
Airconditioning
Bureau
Schoonmaakservice
Geschakelde kamers beschikbaar
Koffie-/theezetapparaat
Flatscreen-tv
Geluidsdichte kamers
Badjassen
Roomservice
Veilig
Telefoon
Kledingkast
Strijkijzer
Laptopkluis
Eigen badkamers
Wekservice/wekker
Minibar
Kamertypes
Bruidssuite
Rookvrije kamers
Suites
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
Sterrenwaarderingen zijn bedoeld om een algemene indicatie te geven van de kenmerken, voorzieningen en services. Deze gelegenheid is officieel gewaardeerd volgens de normen van de Hotelstars Union.
5,0 van 5 sterren
STIJL HOTEL
Geweldig uitzicht
Zakelijk
Gesproken talen
Nederlands, Engels, Frans, Spaans en nog 1

Locatie

Ferdinand Bolstraat 333, 1072 LH Amsterdam Nederland
Naam/adres in plaatselijke taal
Routebeschrijving
Geschikt voor wandelaars
Accommodaties krijgen een cijfer op een schaal van 0-100. Hoe hoger het cijfer, hoe eenvoudiger het is voor reizigers om restaurants en bezienswaardigheden op loopafstand te vinden.
Cijfer: 90 van 100
90
Luchthaven Amsterdam-Schiphol
Rotterdam Airport
Amsterdam RAI
12 min.
3.518beoordelingen147vragen en antwoorden70kamertips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 2.453
  • 741
  • 199
  • 74
  • 52
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Danja P heeft een beoordeling geschreven mei 2024
5,0 van 5 bollen
Wat een geweldig weekend hebben wij gehad! Louis Tency heeft ons verblijf binnen het hotel ongekend gemaakt. Een dikke pluim voor hem en het team.

Heerlijk gegeten in het Serre restaurant. Waar wij ook een super service hebben gehad van Caroline. Als afsluiter hebben wij een cocktail gedaan bij de bar boven in het hotel. Met een ongelofelijk mooi uitzicht over Amsterdam. De zeer vriendelijke Annabel heeft ons verrast met haar bartender skills. Een zeer geslaagd verblijf en enorm genoten dankzij al het top personeel!!!

Op naar ons volgende bezoek!

Sander en Danja
Meer lezen
Datum van verblijf: mei 2024Reistype: Bezocht met een partner
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Antwoord van Quality Manager of Hotel Okura Amsterdam, Other bij Hotel Okura Amsterdam
Gereageerd op 30 mei 2024
Dear Danja P, Thank you for visiting Hotel Okura Amsterdam and for taking the time to share such a wonderful review. We are thrilled to hear that you had an amazing weekend also, we are very glad to know that Louis and our team made your stay exceptional. We are also glad you enjoyed your meal at the Serre restaurant and received excellent service from Caroline. The impressive Amsterdam view from our bar, along with Annabel's impressive bartending skills, seems to have added a special touch to your experience. We truly appreciate your kind words and look forward to welcoming you back for another Omotenashi guest experience. Kind regards, Andrea Romero Quality Manager
Meer lezen
Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Han G heeft een beoordeling geschreven apr 2024
Almere, Nederland
+1
5,0 van 5 bollen
Ter gelegenheid van een 50-jarig huwelijk in “De Serre” van het Okura Hotel geluncht met 50 personen. Bij binnenkomst een heerlijk drankje met verse passievrucht, fantastisch. Tijdens de lunch voor -, hoofd - en nagerechten. Gerechten als tempura garnalen, steak tartaar, super lekkere kipstukjes, een heerlijke tomatensoep, sandwiches, makarons, te veel om op te noemen. Alles super kwaliteit zoals je dit hier mag verwachten.
Meer lezen
Datum van verblijf: april 2024Reistype: Bezocht met een partner
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Antwoord van Quality Manager of Hotel Okura Amsterdam, Other bij Hotel Okura Amsterdam
Gereageerd op 12 apr 2024
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your experience at Hotel Okura Amsterdam. We are thrilled to have had the opportunity to host such a special occasion as your 50th wedding anniversary celebration. It warms our hearts to know that you and your guests enjoyed a fantastic lunch experience at Serre. It sounds like you had a delightful culinary journey with us, from the delicious drink with fresh passion fruit upon arrival to the array of starters, main courses, and desserts. We take great pride in sourcing the finest quality ingredients and crafting dishes that exceed expectations. Your kind words regarding the super quality of the food are greatly appreciated. We're delighted to have been able to contribute to such a memorable milestone in your lives. Thank you once again for choosing Hotel Okura Amsterdam for your anniversary celebration. We hope to have the pleasure of welcoming you back for more special moments in the future. Kind regards, Andrea Romero Quality Manager
Meer lezen
Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Aniel heeft een beoordeling geschreven feb 2024
Bergschenhoek, Nederland
3,0 van 5 bollen
Omdat mijn vrouw iets te vieren had, boekte ik na ca. 20 jaar weer dit hotel (executive room). Op de eerste avond (gisteren) zouden we dineren bij Le Ciel Blue en vandaag bij Zazanka.

Volgens haar website is Okura Amsterdam één van de drie Leading Hotels of the World. Ik heb echter een andere ervaring en in veel betere hotels verbleven. Zo wilde ik bij het inchecken meteen een afspraak bij de personal trainer in de gym maken; dat kon echter niet omdat ik persoonlijk naar de gym moest om een afspraak te plannen.
De betere hotels die ik ken, bieden valet parking aan. Dit hotel kennelijk niet.
De kamers voor gasten die blijven overnachten worden in de tweede helft van de dag schoon gemaakt. Dit heb ik nog nooit gemaakt. Toen ik daar om 15.00uur achter kwam, verzocht ik het hotel om mijn kamer zo snel mogelijk schoon te maken, omdat ik voor het diner nog een dutje wilde doen. Het zou meteen gebeuren; dus niet.
Om 16.15uur ben ik maar zelf naar het kamermeisje dat in een andere kamer bezig was gelopen met de vraag of zij onze kamer wilde doen. Dat gebeurde ook.
Maar in dit leading hotel worden de lakens niet verwisseld, voor gasten die blijven overnachten geen badzout en badschuim aangevuld.

Het diner bij Le Ciel Blue was heerlijk en het bedienend personeel deed zijn uiterste best.
Meer lezen
Datum van verblijf: februari 2024Reistype: Bezocht met een partner
Kamertip: Het aantal ligbedden in het zwembad is beperkt. Claim je ligbed tijdig (handdoek op ligbed). De...
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Antwoord van Quality Manager of Hotel Okura Amsterdam, Other bij Hotel Okura Amsterdam
Gereageerd op 6 feb 2024
Dear Navigate34872831858, Thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay at Hotel Okura Amsterdam. We appreciate your choice to celebrate a special occasion with us, and we regret that your experience did not meet your expectations. We sincerely apologize for the inconvenience you faced in different areas of our hotel. We understand the importance of providing convenient and efficient services, and your feedback will be used to address these areas for improvement. On a positive note, we are delighted to hear that you enjoyed your dinner at Ciel Bleu Restaurant and appreciated the efforts of our staff. We strive to provide exceptional dining experiences, and it is rewarding to know that we succeeded in this aspect of your stay. We value your feedback as it helps us identify areas for improvement and enhance the overall guest experience. Unfortunately, I cannot link this review with your reservation, is it possible to send us an email to feedback@okura.nl? I would like to follow up with you via a phone call. We hope you will consider giving us another opportunity in the future to demonstrate the high standards of service that we aim to provide. Thank you for bringing these matters to our attention, and we hope to have the chance to welcome you back and exceed your expectations in the future. Sincerely, Andrea Romero Quality Manager
Meer lezen
Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Marijke F heeft een beoordeling geschreven dec 2023
Amsterdam, Nederland
5,0 van 5 bollen
High tea is perfect. Prachtige presentatie en heerlijk qua smaak. Bediening is top en het eten is echt kunst. Wat een geweldige ervaring. Alleen al de binnenkomst is een feestje. Iedereen erg aardig en een aanrader
Meer lezen
Datum van verblijf: december 2023
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met vrienden
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Antwoord van Quality Manager of Hotel Okura Amsterdam, Other bij Hotel Okura Amsterdam
Gereageerd op 17 dec 2023
Dear 11marijkef, Thank you for sharing your delightful experience with us! We're thrilled to know that you enjoyed our Afternoon Team at Serre Restaurant. We're pleased to hear that you received top-notch service. Providing excellent customer service is one of our priorities, and it's rewarding to know that our team contributed to making your experience memorable. Your kind words about the food being "truly art" bring a smile to our faces. We strive to create culinary experiences that go beyond mere sustenance and become a form of artistic expression. Thank you for highly recommending us. Your recommendation means a lot to us, and we hope to have the pleasure of welcoming you back for another wonderful experience. Sincerely, Andrea Romero Quality Manager
Meer lezen
Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Renos heeft een beoordeling geschreven dec 2023
Nederland
5,0 van 5 bollen
Vanaf dat je aankomt en parkeert in de ondergrondse garage en weer vertrekt. Alles is even perfect. Hier gaat alles gepaard met een glimlach. Geweldige ontvangst aan de receptie. Prachtige kamer en de service tsjonge, van een werkelijk ongekend niveau.
Dineren in het Yamazoto restaurant, vervolgens heerlijk overnachten en genieten van een culinair ontbijt waarin het je aan niets ontbreekt. Dat is het Okura gevoel!
Meer lezen
Datum van verblijf: december 2023
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met een partner
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Antwoord van Quality Manager of Hotel Okura Amsterdam, Other bij Hotel Okura Amsterdam
Gereageerd op 14 dec 2023
Dear 20RST, Thank you so much for taking the time to share your positive review with us. It makes us proud to know that every aspect of your stay, from the moment you arrived at the underground garage to the exceptional service and dining experience, left a lasting impression. We take great pride in delivering a high level of service, and it's truly rewarding to hear that our efforts were reflected in your stay. Our Yamazoto restaurant is indeed a gem displaying traditional kaiseki cuisine, and we are delighted that you enjoyed your dining experience there. It's our goal to provide an unforgettable and seamless experience for our guests, and your words reaffirm that we are on the right track. We look forward to the opportunity to welcome you back and provide you with another exceptional stay. If there's anything specific you'd like to share or if there are ways we can enhance your experience even further, please feel free to let us know. Thank you again for choosing to stay with us, and we hope to have the pleasure of serving you again in the future. Sincerely Andrea Romero Quality Manager
Meer lezen
Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Antwoord van Erik2540
Antwerpen, België93 bijdragen106 nuttige stemmen
You should ask the reception. I know they are more flexible if you are s regular customer
Rosa heeft een vraag gesteld sep 2023
Hello, is access to the pool/spa free for guests ? Thanks you
Antwoord van HotelOkuraAmsterdam
Amsterdam, Nederland27 bijdragen7 nuttige stemmen
Dear Patty M, The use of the pool and sauna are included for our hotel guests. Kind regards, Hotel Okura Amsterdam
Antwoord van HotelOkuraAmsterdam
Amsterdam, Nederland27 bijdragen7 nuttige stemmen
Dear BartS1139, Thank you for your question. Please know that we honour third party booking requests only when there is availability in our hotel. I strongly recommend that you can contact our Reservations Department and let them know about the third party agency offer so we can match it up. Kind regards,
Antwoord van Dan K
Den Haag, Nederland8.612 bijdragen663 nuttige stemmen
Hi there, I'd suggest you take a taxi or an Uber. Hotel concierge will be happy to assist you in getting a reliable taxi, as there unfortunately are quite some taxi companies out there that try to scam tourists. Public transport would not be my first choice. I do hope your booking is far ahead in time, as the hotel is closed now and travel restrictions are in place.
Aniel heeft een tip geschreven (feb 2024)
Bergschenhoek, Nederland4 bijdragen
3,0 van 5 bollen
"Het aantal ligbedden in het zwembad is beperkt. Claim je ligbed tijdig (handdoek op ligbed). De vloer wordt op de dag niet gereinigd."
Volledige beoordeling lezen
Paul H heeft een tip geschreven (dec 2023)
18 bijdragen5 nuttige stemmen
5,0 van 5 bollen
"Reserveer in één van de Japanse restaurants in het hotel."
Volledige beoordeling lezen
Britt S heeft een tip geschreven (nov 2023)
1 bijdrage
5,0 van 5 bollen
"Duik even in de jacuzzi "
Volledige beoordeling lezen
Celeste K heeft een tip geschreven (jul 2023)
1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
"Ik zou dit hotel NIET aanbevelen op basis van onze ervaring. "
Volledige beoordeling lezen
Edson F heeft een tip geschreven (apr 2023)
1 bijdrage
4,0 van 5 bollen
"Oordopjes meenemen"
Volledige beoordeling lezen
Niet de juiste accommodatie voor jou?
Je kunt in de omgeving van Amsterdam uit meer accommodaties kiezen.
PRIJSKLASSE
€ 282 - € 373 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
OOK BEKEND ALS
okura hotel amsterdam, amsterdam okura hotel
LOCATIE
NederlandNoord-HollandAmsterdamAmsterdam-Zuid / De Pijp / Nieuwe Pijp
AANTAL KAMERS
300
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding

HOTEL OKURA AMSTERDAM (Amsterdam, Nederland) - foto's, reviews en prijsvergelijking - Tripadvisor

Veelgestelde vragen over Hotel Okura Amsterdam
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Hotel Okura Amsterdam?
Attracties in de buurt zijn Twenty Third Bar (0,02 mijl), de winkel van nijntje - Amsterdam (0,4 mijl) en Museum De Dageraad (0,4 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Hotel Okura Amsterdam?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit binnenzwembad, dakterras met bar en gratis wifi.
Welke kamervoorzieningen zijn er beschikbaar bij Hotel Okura Amsterdam?
Populaire kamervoorzieningen zijn minibar, airconditioning en flatscreen-tv.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Hotel Okura Amsterdam?
Gasten kunnen genieten van dakterras met bar, restaurant en lounge tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Hotel Okura Amsterdam?
Ja, parkeergarage, betaald privéparkeren bij gelegenheid en betaald openbaar parkeren bij gelegenheid zijn beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Hotel Okura Amsterdam?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Teppanyaki Restaurant Sazanka, Ciel Bleu Restaurant en Serre.
Zijn er sportvoorzieningen bij Hotel Okura Amsterdam?
Ja, gasten hebben toegang tot binnenzwembad, fitnesscentrum en sauna tijdens hun verblijf.
Verzorgt Hotel Okura Amsterdam vervoer van/naar het vliegveld?
Ja, Hotel Okura Amsterdam verzorgt vervoer van/naar het vliegveld voor gasten. We raden je aan om vooraf te bellen om de details te bevestigen.
Wordt er een stomerijservice aangeboden bij Hotel Okura Amsterdam?
Ja, stomerij en wasservice worden aangeboden aan gasten.
Biedt Hotel Okura Amsterdam zakelijke services aan?
Ja, ze bieden zakencentrum, vergaderkamers en feestzaal.
Welke talen spreekt het personeel van Hotel Okura Amsterdam?
Het personeel spreekt meerdere talen, waaronder engels, spaans, frans, duits en nederlands.
Alle Amsterdam hotelsHoteldeals voor AmsterdamLastminutehotels in AmsterdamHotels in de buurt van Hotel Okura Amsterdam
BezienswaardighedenRestaurantsVluchtenReisverhalenCruisesHuurauto's