Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel Accademia

Opslaan
Delen
Via delle Belle Arti 6, 40126, Bologna Italië
Expedia.com
Hotels.com
Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Booking.com
alle 11 aanbiedingen bekijken
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Reiziger (109)
Kamer en suite (23)
Dineren (5)
Wat is Travellers' Choice?
Tripadvisor reikt een Travellers' Choice Award uit aan accommodaties, attracties en restaurants die consistent geweldige reizigersbeoordelingen ontvangen en tot de beste 10% van gelegenheden op Tripadvisor behoren.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.

Over

Nr. 44 van de 113 hotels in Bologna
Travellers' Choice

Iedereen heeft een plek nodig om tot rust te komen. Voor reizigers in Bologna is Hotel Accademia een uitstekende plek om te ontspannen. Met een gezinsvriendelijke omgeving en tal van restaurants en attracties in de buurt, is Hotel Accademia de ideale uitvalsbasis in Bologna.

De kamers bevatten een flatscreen-tv, airconditioning en een minibar, en je kunt gebruikmaken van gratis wifi om gemakkelijk tot rust te komen. Hotel Accademia biedt 24 uursreceptie, conciërge en bagageopslag aan. Je kunt daarnaast als een gewaardeerde gast van Hotel Accademia gebruikmaken van ontbijt dat op locatie beschikbaar is. Gasten die met een voertuig aankomen, kunnen gebruikmaken van betaald openbaar parkeren bij gelegenheid.

Hotel Accademia ligt in de buurt van populaire bezienswaardigheden zoals Torre Prendiparte (0,3 km) en Quadrilatero (0,5 km). Gasten kunnen dus eenvoudig de populairste attracties van Bologna verkennen.

In Bologna vind je genoeg Aziatische restaurants. Ga tijdens je bezoek naar populaire plekken, zoals Wasabi, Ristorante Giapponese Yoshi en Higashi, waar je kunt genieten van heerlijke gerechten.

We raden daarnaast aan om tijdens je reis een van de populaire kunstgalerieën, zoals Palazzo Albergati, Palazzo Belloni en La Tarlatana, te bezoeken.

Of je nu voor werk of vakantie op reis bent: Hotel Accademia zorgt ervoor dat je Bologna niet snel zult vergeten.

Meer lezen

Locatie

Volledige weergave
100Zeer geschikt voor wandelaars
Cijfer: 100 van 100
0restaurantsbinnen 0 km
0attractiesbinnen 0 km
Contact
Via delle Belle Arti 6, 40126, Bologna Italië
Naam/adres in plaatselijke taal
Routebeschrijving
Guglielmo Marconi Airport6 kmAlle vluchten bekijken
Peretola Airport77 kmAlle vluchten bekijken
Alle hotels in de buurt bekijken
627beoordelingen6vragen en antwoorden0kamertips
Waardering van reizigers
  • 183
  • 267
  • 131
  • 33
  • 13
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Hans D heeft een beoordeling geschreven aug. 2018
74 bijdragen25 nuttige stemmen
+1
Laat me beginnen met het enige pluspunt: de centrale ligging. Laat je niet vangen door de mooie plaatjes op de website. Dit hotel komt niet in de buurt van wat er op hun website staat afgebeeld. Om dit ook te bewijzen heb ik zelf enkele foto's genomen en steek deze bij in mijn beoordeling. Wij boekten de famille kamer, nummer 240. De lijst met problemen is eindeloos: (1) barsten langsheen de muren en over het plafond, (2) een vloer die schuin afloopt en waar je, je met moeite kan recht houden, (3) super slechte bedden, (4) een airco die de kleine kamer niet gekoeld krijgt, (5) grauwe muren die dringend opnieuw moeten worden geschilderd en waar de verf van afbladderd, (6) badkamer de naam onwaardig: loszittende wc-bril, schimmel in de douche, roestende loodgieterij te zien in de douche, geen plaats om toilletzakken te plaatsen, uitzonderlijk warm, tegels die afbrokkelen en vies zijn, handdoeken die flinterdun zijn en eigenlijk niet gebruikt kunnen worden... Je zou uiteraard een andere kamer kunnen vragen, alleen is het zo, dat de kamer op zich niet het enige probleem vormde. Tijdens ons verblijf waren er renovatie werken bezig op beide verdiepingen (hotel heeft twee verdiepingen zonder lift). Schilders begonnen 's morgends met hun schilderactiviteiten, waarbij ze heel slordig te werk gingen. Dan verdwenen ze voor een hele tijd, hun materiaal achter latend om dan tegen de late namiddag nog wat verder te schilderen. her en der stonden potten met verf, borstels, stellingen, waar je als betalende klant om moest slalommen. De airco van dit hotel is zo verouderd dat het niet in staat is om het hotel koel te houden. Resutaat: tijdens ons verblijf hing er een weeë warme verfgeur. Uiteraard moet een hotel af en toe werken uitvoeren, maar deze werken verliepen zo chaotisch dat ik me afvraag of het management wel eens de tijd nam om eens te gaan kijken. Ik denk trouwens dat datzelfde management in geen jaren meer in de kamers is komen kijken. Het ontbijtbuffet was net als de kamer... alles is aanwezig maar wat een zootje en hoe vies! Ook hier de foto's op de website komen in het geheel niet overeen met de huidige toestand. Een vieze vuile toastmachine, roerei dat in een grote plas vocht, warm word gehouden, een fruitsla met, ik vermoed, vier stukken "vers" gesneden fruit, waar een tiental fruitvliegjes rond cirkelen of in vast zaten, een zestal stukken gerimpeld fruit dat er ons hele verblijf heeft blijven staan, drie fruitsappen die of heel goedkoop waren of met heel veel water waren aangelengd. Ook hier weer... een airco die het niet trekt, waardoor de hele ruimte warm en klef aandoet. Tot slot misschien nog iets vertellen over de zogenaamde parking. Dit is een echte grap. De parking is een binnenplaats, die je via een heel smalle doorgang bereikt en waar eigenlijk slechts drie of vier wagens kunnen staan. Naast het feit dat er heel veel rommel wordt opgestapeld in deze binnenplaats, zijn er ook meer dan vier wagens die moeten gestationeerd worden. Vandaar dat wagens achter elkaar worden gezet of tegen elkaar, zodat hotelgasten elkaars wagen klem zetten. De oplossing van het management is om de autosleutel af te geven zodat bij een probleem de receptioniste de wagens kan verzetten. Uiteraard op eigen risico! Kortom dit hotel behoort tot de slechtste hotels waar ik ooit verbleef en het verwonderd mij dan ook niet dat men mij, bij het uitchecken niet vroeg hoe mijn verblijf was geweest. Men weet gewoon zelf dat dit hotel wordt mismeesterd en het enige wat men wil doen is zo snel mogelijk de betaling afronden. De eerste nacht hebben we bekeken of we naar een ander hotel konden gaan, maar volgens contract moesten we het hele bedrag van ons verblijf wel betalen. We hebben dan ook besloten om door de zure appel te bijten en zijn gebleven. Ik raad andere mensen wel aan om twee keer na te denken.
Meer lezen
Datum van verblijf: augustus 2018
Prijs/kwaliteit
Locatie
Service
Reistype: Reisde met familie
Nuttig
Delen
Antwoord van Daniela C, Direttore bij Hotel Accademia
Gereageerd op 12 aug. 2018
Gentilissimo Ospite, Sono rimasta molto stupita di quello che lei ha scritto perchè è stato in struttura per ben 5 giorni e mai che abbia detto che qualcosa non andava, per aspettare a denigrarci sul web in maniera indecorosa! Noi siamo persone e trattiamo con persone che vogliamo si sentano accolte. Se qualcosa ci viene segnalato , facciamo sempre tutto il possibile per venire incontro e soddisfare i nostri clienti. Ero al corrente del fatto che lei ha zittito con arroganza la signorina alla reception che invece al check out le chiedeva se era andato tutto bene e cercava di spiegarle la questione dei lavori di manutenzione che si stavano tenendo in hotel! Non le ha lasciato neanche il tempo di parlare fermo com’era sui suoi pregiudizi! Vorrei che quando scriva recensioni così si domandi il perchè di alcune cose e abbia il coraggio di chiedere di persona. Io l’avrei sicuramente ascoltata e le avrei dato le ragioni di alcune sue lamentele. Non dico che siamo perfetti, so che diverse cose del mio hotel vanno migliorate e faccio tutto il possibile per farlo, compatibilmente con i tempi , il fatto che siamo in un palazzo antico e le risorse. E‘ da nove anni che gestisco questo hotel e non è passata estate (che per noi a Bologna è bassa stagione) che non mi sia impegnata a ristrutturarlo e ad abbellirlo. Ed ora mi permetta di rispondere ad alcune sue provocazioni. La prima:“ le foto sul sito non sono veritiere“ Prima di tutto precisiamo che le foto sul sito riportano ognuna la descrizione della relativa tipologia pertanto la foto della camera quadrupla (numero 240) è riportata fedelmente sia su booking.com sia sul sito internet del nostro albergo. Lei ha voluto scegliere la camera più economica per la sua famiglia di 4 persone . Ha pagato poco più di 30 € a persona al giorno , compreso tutto (colazione, wi fi gratuito, servizi ecc…) Se le sue esigenze erano più alte poteva , con un prezzo un pochino più alto , scegliere la nostra Junior suite, più ampia ed elegante. Espressamente nel nostro hotel ci sono diverse tipologie di camere per venire incontro alle esigenze di tutti, sia di confort che di budget : non si può però scegliere la camera più economica e poi lamentarsi perchè non è uguale alla foto della più costosa! Entrambe sono chiaramente identificate con le proprie foto ! La camera assegnatavi è di 30 mq, quindi ampia e confortevole per una famiglia di 4 persone adulte. L'aria condizionata funzionava perfettamente a detta del controllo settimanale dei nostri tecnici. Lei non ha considerato che i giorni in cui ha soggiornato erano i più caldi dell’anno e che per legge e per problemi di risparmio energetico, la temperatura dell’aria condizionata non può essere inferiore ai 23 gradi. Per quanto riguarda gli asciugamani, riteniamo che quelli a nido d'ape siano i più confortevoli ed igienici ma, su richiesta dei nostri ospiti, disponiamo anche di quelli tradizionali di spugna. Bastava chiedere in reception e sareste stati accontentati senza alcun problema! E ora arriviamo ai lavori in albergo che lei si è ben premunito di illustrare con foto. Come le ha cercato di dire la receptionist alla sua partenza, approfittiamo del periodo di minor affluenza degli ospiti, di solito luglio e agosto (bassa stagione per la città di Bologna perchè non ci sono fiere, congressi e l'Università è chìusa), per migliorare il nostro albergo facendo lavori di manutenzione ordinaria e straordinaria; quest'anno abbiamo tra le altre cose migliorato tutta l'illuminazione ai piani, coperto con un controsoffitto tutte le canalature ed affrescato le pareti sia di camere che di corridoi oltre ad avere provveduto all’arredamento nuovo in 5 camere. . Cerchiamo di fare i lavori nel modo meno invasivo per i nostri ospiti, lavorando solo dalle 10 alle 17, e anche nel modo più veloce possibile. Per questo gli imbianchini appena data una prima mano in una parete, in attesa che si asciugasse, lasciavano lì tutto ed andavano da un’altra parte a fare un altro lavoro per poi ritornare a terminare sulla parete diventata asciutta. Quello che lei mostra come disorganizzazione è invece un modo per ottimizzare i tempi. Io sono una direttrice che segue molto il mio hotel e lo conosco camera per camera così come ho seguito da vicino i lavori. Quello che lei si permette di dire su di me è inadeguato. La colazione a buffet è uno dei nostri punti forti. Ogni giorno arriva pane fresco (bianco ed integrale) e la pasticceria porta torte ancora calde ed ogni tipo di croissant dolci e salati. Le uova strapazzate sono preparate ogni mattina e tenute in caldo nell'apposito contenitore; è normale che la condensa formi un pochino di liquido all'interno. Non mancano frutta fresca, latte, yogurt di marca, marmellate di qualità , succhi di frutta assortiti (non annacquati o di pessima qualità come lei dice) ed un angolo per celiachi. Le bevande sono preparate al momento dal nostro bar; cappuccini, caffè, americano. The, orzo e cioccolato; sembra che i nostri ospiti gradiscano perchè la maggior parte di loro chiede il bis. Il parcheggio è una rarità nel centro di Bologna ! E‘ situato nella corte interna dell'hotel. Ha posti limitati, quindi è consigliabile prenotarlo contestualmente alla camera, ma si tratta di un servizio irrinunciabile e comodissimo per i nostri ospiti che possono entrare nella ZTL senza incorrere in multe ed hanno la comodità di avere la macchina a portata di mano e di caricare e scaricare i bagagli comodamente. Spesso le richieste sono molteplici, e per accontentare tutti gli ospiti (anche e sopratutto quelli che arrivano senza avere prenotato il posto auto e chiedono la sicurezza di un posto chiuso per la loro auto , magari piena di bagagli,) prendiamo più macchine rispetto ai posti; tuttavia, il nostro personale aiuta l'ospite ad entrare ed uscire da parcheggio agevolmente e senza problemi.Le chiavi le chiediamo a volte, per precauzione, ma difficilmente serve spostare le macchine. Lo chiami cortile o lo chiamo parcheggio, è comunque un servizio comodo ed apprezzato ed anche più economico di tutti i parcheggi e i garage che ci sono nel centro storico! Sono molto dispiaciuta dalla durezza della sua recensione e sopratutto dal fatto che non abbia avuto il coraggio di dirci a voce le sue lamentele fino dai primi momenti che era in struttura e sicuramente avremmo risolto molte cose o comunque spiegato e dato le motivazioni adeguate.. Se lei voleva andarsene, non l’avremmo trattenuta , avremmo trovato un compromesso (non è vero che doveva pagare tutto il soggiorno, avendo una cancellation policy di 48 ore e lei è stato 5 giorni !) Ci spiace ​molto che ​nonostante facciamo di tutto con passione  per far felice i nostri ospiti​, questo non venga riconosciuto, anzi venga denigrato (come nel caso del suo giudizio sui lavori di ristrutturazione….) . Tuttavia siamo consapevoli di non essere apprezzati da tutti e andiamo avanti nel nostro lavoro anche con la consapevolezza che ogni lamentela è una continua occasione per fare di più e fare meglio. . Cordiali saluti. La direzione​
Meer lezen
thomasdewolf heeft een beoordeling geschreven jul. 2018
Antwerpen, België18 bijdragen
De kamer was klein met slechte airco. De badkamer was vies en onafgewerkt. Het ontbijt was niet lekker. De receptioniste was haar nagels aan het vijlen op documenten. De schoonmaakster kam zonder kloppen binnen. Het was weliswaar vreselijk. 👎👎👎
Meer lezen
Datum van verblijf: juli 2018Reistype: Reisde met familie
Nuttig
Delen
Antwoord van Daniela C, Direttore bij Hotel Accademia
Gereageerd op 3 aug. 2018
Dear Guest, I'm very disappointed about your review. As you showed on your pictures some renovation works are going on. We just want to make our hotel more beautiful, and efficient. Summer is low season in Bologna, and this is the reason why we choose this period to do works. We try to minimize noises in order to do not disturb our guests. At the reception we put a comunication in which we ask the understanding of our customers...We know that during this kind of works the cleanliness could not be perfect,I think it's quite normal... Who renovated the house knows it well .... From you we dosen't recive this compression and we're sorry! As far as the others comments, let me answer point by point: 1. Small room, but not indicating your identity we don't know in which room you are stayed. Our small rooms are also the cheapest ones. We have rooms of different types and different costs. Classic rooms, small and low-cost, Superior rooms with a little suppliment that are more spacious and comfortable, then we also have the Junior suites that are very large and spacious rooms ....triple and quadruple rooms... 2. about the air conditioning these are the hottest days of the year and there is a limit .... 3. As for his opinion on breakfast leaves us somewhat amazed because in our breakfast, We have hot drinks served directly from the bar, sweet, salty: croissants and cakes fresh pastry, fruit fresh, three types of bread and biscuits, yougurt, 3 types of fruit juices, scrambled and boiled eggs, ham, mortadella, salami and two types of cheese, 3 types of jam and nutella and other things that would be too long to list ..... 4. I apologize if the housekeeper for an error has entered in his room withaut knock, certainly it was not his intention to disturb you .... but to err is human .....
Meer lezen
Willem M heeft een beoordeling geschreven jul. 2018
Almere, Nederland122 bijdragen17 nuttige stemmen
Dit hotel ligt op een prima locatie in Bologna. De plaatjes op de website komen echter niet overeen met de werkelijkheid. Het is gedateerd met de kleinste badkamer die we ooit in een hotel hebben gehad. De staf is vriendelijk, het onbijt erg karig.
Meer lezen
Datum van verblijf: juli 2018Reistype: Reisde met een partner
1 nuttige stem
Nuttig
Delen
Antwoord van Daniela C, Direttore bij Hotel Accademia
Gereageerd op 24 jul. 2018
Gentile ospite, Siamo lieti abbia apprezzato la nostra posizione favorevole e la gentilezza del nostro staff che è il nostro orgoglio. Ci dispiace invece contraddirLa ma le immagini sul web rispecchiano fedelmente le nostre camere ed ogni foto riporta la descrizione e la tiplogie della camera corrispondente. Per quanto riguarda il suo giudizio sulla colazione ci lascia alquanto stupiti poiche' nella nostra colazione , oltre alle bevande calde servite direttamente dal bar, c'e' ogni ben di Dio, dolce, salato: brioche e torte fresche di pasticceria, frutta fresca, tre tipi di pane e di biscotti, yougurt, 3 tipi di succhi di frutta, uova strapazzate e sode , prosciutto, mortadella, salame e due tipi di formaggio, 3 tipi di marmellate e nutella e altre cose ancora che sarebbe troppo lungo elencare.....Cosa vorrebbe di più? Cordiali saluti. Daniela Ciccardi
Meer lezen
GertrudaPeter heeft een beoordeling geschreven feb. 2018
Mijdrecht, Nederland131 bijdragen55 nuttige stemmen
Ik had een single geboekt, en die kreeg ik ook... Kleine kamer maar goed bed en schoon. De service is echt heel erg attent en aardig. Ontbijt is uitgebreid (typisch italiaans dus veel zoets) en goede koffie! Het hotel ligt in een studenten wijk, heb wel 2 nachten het gefeest van de studenten live mogen meemaken..
Meer lezen
Datum van verblijf: februari 2018
Kamers
Locatie
Service
Reistype: Reisde voor zaken
Nuttig
Delen
Antwoord van Daniela C, Direttore bij Hotel Accademia
Gereageerd op 24 jul. 2018
Dear Mrs Gertruda, We are pleased that you enjoyed our services. We are in the heart of Bologna, close to all the places of interest but at the same time the center is very lively university students are often very party-goers and a bit noisy. For a next stay we recommend a Superior Double room more quiet and comfortable overlooking on the inner courtyard. Daniela Ciccardi
Meer lezen
Koen d heeft een beoordeling geschreven mrt. 2016
8 bijdragen
Het hotel heeft een eigen parkeergelegenheid waar het even manoeuvreren is om goed te kunnen parkeren, maar dan heb je ook een mooie plek. De buurt waar het hotel gelegen is ziet er een beetje vervallen uit, voornamelijk door de graffiti. De lobby van het hotel is niet erg bijzonder, iets wat je vaker aantreft in Italië. De kamers daarentegen zijn mooi en de bedden zijn goed.
Meer lezen
Datum van verblijf: augustus 2015
Locatie
Hygiëne
Service
Reistype: Reisde met familie
Nuttig
Delen
Vorige
123456
LOCATIE
ItaliëEmilia-RomagnaProvince of BolognaBolognaSan Vitale
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding
Veelgestelde vragen over Hotel Accademia
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Hotel Accademia?
Attracties in de buurt zijn La Macchina del Tempo (0,3 mijl), Le Due Torri Torre degli Asinell (0,4 mijl) en Museo di Palazzo Poggi (0,4 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Hotel Accademia?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit gratis wifi, inclusief ontbijt en ontbijtbuffet.
Welke kamervoorzieningen zijn er beschikbaar bij Hotel Accademia?
Populaire kamervoorzieningen zijn minibar, airconditioning en flatscreen-tv.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Hotel Accademia?
Gasten kunnen genieten van inclusief ontbijt tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Hotel Accademia?
Ja, betaald openbaar parkeren bij gelegenheid en beveiligde parkeerplaats zijn beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Hotel Accademia?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Mò Mortadella Lab, Trattoria La Treccola en Amole - Cucina Cinese.
Ligt Hotel Accademia in de buurt van het stadscentrum?
Ja, het ligt 0,5 mijl vanaf het centrum van Bologna.
Zijn huisdieren toegestaan in Hotel Accademia?
Ja, huisdieren zijn meestal toegestaan, maar het is beter om vooraf te bellen ter bevestiging.
Welke talen spreekt het personeel van Hotel Accademia?
Het personeel spreekt meerdere talen, waaronder engels, spaans, frans, duits, italiaans en russisch.
Zijn er historische locaties in de buurt van Hotel Accademia?
Veel reizigers bezoeken Piazza Santo Stefano (1,0 mijl), Piazza Maggiore (0,6 mijl) en Basilica di San Domenico (1,0 mijl).