Iberostar Waves Quetzal
Prijzen bekijken voor jouw reisdata
Over
De zoektocht naar een gezinsvriendelijk resort all-inclusive in Playa del Carmen hoeft niet lang te duren. Welkom bij Iberostar Quetzal Playacar, de ideale keuze voor reizigers.
Gastenkamers bevatten voorzieningen, zoals een flatscreen-tv, airconditioning en een koelkast, en gasten kunnen gebruikmaken van gratis internet bij het resort all-inclusive.
Iberostar Quetzal Playacar Hotel biedt conciërge en roomservice aan, zodat je verblijf nog prettig wordt. De accommodatie biedt ook een zwembad en ontbijt. Als je met de auto naar Iberostar Quetzal Playa Del Carmen gaat, is gratis parkeren beschikbaar.
Bezienswaardigheden in de buurt, zoals Nuestra Senora del Carmen Catholic Church (1,6 km) en La Cancha Sport (3,7 km) maken Iberostar Quetzal een geweldige accommodatie voor een bezoek aan Playa del Carmen.
Als je graag naar een Italiaans restaurant gaat, ligt Iberostar Quetzal in de buurt van La Famiglia, Casa Sofia Playa del Carmen en Trattoria Pizzeria Romeo.
Zorg dat je tijdens je bezoek naar Quinta Avenida (1,7 km) gaat. Dit is een populaire attractie op loopafstand van het resort all-inclusive.
Iberostar Quetzal Playacar biedt je het beste van Playa del Carmen, zodat je optimaal kunt ontspannen en genieten.
Locatie
BeoordelingenWe voeren controles uit op beoordelingen.De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingenVoordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd. Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken. Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet. Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.
- 6.173
- 2.023
- 585
- 206
- 152
- Filteren
- Nederlands
Ze hebben hier nog nooit gehoord van klanttevredenheid, klachtenafhandeling of gastvrijheid.
Om te beginnen werden we bij aankomst al niet hartelijk ontvangen. Na een reis van bijna 24 uur, bij een 5 sterren hotel, mag je toch verwachten dat ze op z’n minst je komst verwachten en je verwelkomen met een drankje. Dit was niet het geval. We moesten er zelf achter komen waar we ons moesten melden, waar we heen moesten, waar alles was, enzovoort. Receptie spreekt geen Engels.
Alleen een heel snel onverstaanbaar uit hun hoofd geleerd riedeltje. Als je vervolgens een simpele vraag stelt kijken ze je glazig aan.
De volgende ochtend werden we uit ons bed gebeld of we ons wilden melden bij de receptie, ze zouden namelijk iets voor ons hebben.
Bij de receptie wist niemand waar het over ging (‘het is niet mijn job’) en dropen we na een kwartier wachten weer af. Het had iets met een voucher te maken, verder kwamen ze niet.
De volgende ochtend werd er een papiertje onder onze deur door geschoven waarop stond dat het een cheque van 300 USD was, te besteden in het hotel. Geen kleine lettertjes of voorwaarden verder. Wij blij, natuurlijk.
Weer naar de receptie om meteen een massage te boeken. Wat bleek, de 300 USD was verdeeld in meerdere vouchers van 25 USD, die te besteden waren voor een dienst van minimaal (!) 100 USD. Dit betekent dus een korting van maximaal 25%. Klinkt al een stuk minder aantrekkelijk dan een cheque van 300 USD, nietwaar?
Toen bleek ook nog dat de massages maar liefst 165 USD kostten, wat dus met de korting inhoudt alsnog 140 USD (omgerekend €128) voor 50 minuten.
Ze gaven toen aan dat we ook een gratis massage konden krijgen, op voorwaarde dat we ons op een bepaald, door hun gekozen, tijdstip in de ochtend zouden melden in het restaurant, om een uitgebreide tour en uitleg te krijgen, wat het allemaal in zou houden als je ‘club member van Iberostar’ zou worden. Ik had online bij de reviews al gelezen dat dit een complete tijdverspilling (zo’n 1,5 tot 2 uur van je kostbare tijd waar je ook op het strand kan liggen) en ontzettend duur zou zijn (je wordt member voor zo’n 10 jaar en betaalt dan iets van €20.000, waarbij je je dus vastlegt tot een betalingsverplichting). Hier hadden we absoluut geen trek in. We zijn hier op vakantie, geen zin in uitgebreide verkoop praatjes.
Een paar dagen later, hadden we een belangrijk telefoongesprek met Nederland in de ochtend, en we hadden het hotel aangegeven in de ochtend absoluut niet gestoord te willen worden door de schoonmaak oid (we hadden geen niet-storen bordje voor aan de deur, deze hebben ze na meerdere keren vragen ook niet gebracht). Precies tijdens dit belangrijke gesprek, belden ze alsnog naar de kamer, wederom met het verkooppraatje voor het club membership. Ik heb de hoorn er naast moeten leggen omdat ze maar bleven bellen. Toen we hier over probeerde te klagen achteraf, wist niemand ergens wat van (wederom wijzend naar collega’s, kastje naar de muur).
Weer een paar dagen later, wilden we graag een auto huren. We gingen naar de receptie toe, ze pakten de telefoon, vroegen ons (!) om het telefoonnummer van het verhuurbedrijf op te zoeken, en vervolgens gaven ze ons de hoorn, om het allemaal zelf te regelen! Dit heb ik nog nooit meegemaakt in een hotel, zelfs niet in een hotel met minder sterren.
Weer een paar dagen later, komen ze ons tijdens het avondeten in het restaurant storen, of we even een survey wilden invullen op hun iPad. Wij gaven aan dat we liever eerst even rustig wilden eten, en dat we het na het eten wel zouden doen. Vervolgens kwamen ze ons nog 2 x storen, en hebben we ze weer weg moeten sturen. Uiteindelijk tijdens het toetje (dus terwijl we nog aan het eten waren!) kwamen ze weer langs en hebben we de iPad maar aangepakt, waar we in de survey ook onze klacht vwb de zogenaamde vouchers en het auto huren hebben geadresseerd.
De volgende dag waren we een dagje weg, toen we terugkwamen (en eigenlijk zin hadden om meteen het zwembad in te duiken) zagen we dat ze ons gedurende de dag meerdere berichten hadden gestuurd, of we ons met spoed wilden melden.
Wij dachten dat er misschien een noodgeval was, maar nee, het ging over onze klacht, die we in de survey op de iPad hadden ingevuld. Wij dachten dat we misschien een manager te spreken zouden krijgen die het goed wilde maken, maar nee, we moesten het hele verhaal (met moeite, in simpel Engels, want niemand spreekt er fatsoenlijk Engels) opnieuw uitleggen. Om vervolgens een hoop excuses te krijgen waarom ze de dingen op hun manier doen (iets met problemen in het verleden met het verhuurbedrijf). Zonder enige compensatie whatsoever. Opnieuw een verspilling van onze tijd dus.
De volgende ochtend werden we wederom uit ons bed gebeld, door iemand van de receptie (die we niet kenden, er stonden elke keer anderen). Dat er nog een gratis massage voor ons is, dus dat we die kunnen komen boeken. Wij dachten, mooi, dat is vast alsnog een compensatie voor onze klacht. Aankomend bij de receptie was de betreffende persoon er niet, die zou met een paar minuten komen, we konden wel even wachten. Vervolgens komt er weer iemand anders naar ons toe, of hij ons kan helpen. We zeggen, we worden al geholpen, we wachten op die en die. De man in kwestie zegt, oh, die is er niet, maar ik kan jullie ook wel helpen.
Gaat zitten achter zn computer, zegt doodleuk (nadat hij ons kamernummer heeft gevraagd), zo, hoe lang zijn jullie hier al, dit is jullie eerste dag? Wij: eehh nee, we zijn hier al 2 weken. Dit is onze laatste dag.
We komen om de gratis massage te boeken.
Geloof het of niet, maar deze man komt wederom met het hele verhaal over de club membership aanzetten. We hebben toen boos uitgelegd wat er allemaal al is voorgevallen en dat we echt heel teleurgesteld zijn. Zegt ie: ja, sorry, dat is niet mijn job, ik vind het heel vervelend maar kan niks voor jullie doen.
Wij vinden dit gedrag echt alle perken te buiten gaan, nog nooit zoiets meegemaakt, nog nooit zo onbeschoft en onprofessioneel behandeld in een hotel.
Zoals gezegd, wij gaan nooit meer naar een Iberostar hotel.
Verder: zwembadwater is zo warm als badwater. Nergens verkoeling te vinden. In de openbare ruimtes is geen airco. Zogenaamd 7 restaurants, maar het is allemaal hetzelfde buffet eten wat dan gewoon op wordt gediend.
Echt geen 5 sterren waard.
Waarschuwing: ga ergens anders heen. Er zitten heel veel mooie hotels in dit district, allemaal langs hetzelfde mooie strand.
"Vraag een kamer met jungleview. Met wat geluk komen er soms aapjes op je balkon en kan je genieten van de wildlife."Volledige beoordeling lezen
"De cigar experience is zeker een aanrader, voor de prijs en kwaliteit verhouding."Volledige beoordeling lezen
"kamer (junior suite met balkon en beachfront aan te bevelen, is zuidgericht en dicht ook bij algemeen restaurantbuffet."Volledige beoordeling lezen
"Kamers op de verdieping bieden meer privacy, je laat beter niets op het terras achter, apen en pauwen maken er ook geregeld gebruik van."Volledige beoordeling lezen
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding