TripAdvisor voor restaurants

Ontdek hoe u meer hongerige dineergasten naar uw restaurant kunt leiden met hulpmiddelen, tips en instructies om het meeste uit TripAdvisor te halen.

Nieuw en interessant

Populair

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellen

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellenDineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op TripAdvisor ook feedback geven die rechtstreeks met u gedeeld wordt in uw TripAdvisor-inbox. Hier leest u hoe u rechtstreekse berichten van dineergasten kunt instellen en ontvangen.

Wat zijn rechtstreekse berichten?

Dineergasten kunnen u nu een rechtstreeks bericht sturen naast een openbare beoordeling. Ze bieden mogelijk een specifiek stukje feedback dat ze liever niet publiekelijk delen, noemen een personeelslid bij naam of voegen aanvullende context toe over hun beoordeling waarvan ze willen dat u dit weet. Rechtstreekse berichten worden niet weergegeven op uw openbare TripAdvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om aanvullende feedback over uw restaurant te ontvangen.

Vanaf hier kunt u verdergaan met het gesprek via uw inbox. Deze reactie wordt niet op uw openbare TripAdvisor-vermelding geplaatst als Managementreactie.

Rechtstreekse berichten instellen

U moet rechtstreekse berichten inschakelen om berichten van dineergasten te ontvangen. Slechts één persoon van het restaurant kan tegelijk reageren, dus zorg dat u met uw medewerkers spreekt over wie het beste is om deze reacties te behandelen. Als u van gedachten verandert, hoeft u zich geen zorgen te maken. U hoeft alleen het nieuwe contactpunt te vragen om deze stappen hieronder te volgen.

Hieronder vindt u onze stapsgewijze gids voor het instellen van rechtstreekse berichten:

  1. U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd. Het is eenvoudig en gratis om dit hier te doen.
  2. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, logt u in op het Management Center. U ziet een sectie met de titel 'Berichtinstellingen'' onder de sectie 'Bedrijfsgegevens' op de startpagina.
  3. Klik op de knop 'Rechtstreekse berichten inschakelen' en vink het vakje aan om aan te geven dat u het contactpunt bent voor alle rechtstreekse berichten van dineergasten.

Als u de privéberichten van TripAdvisor via uw TripAdvisor-inbox heeft uitgeschakeld, dient u naar uw profielinstellingen te gaan en deze weer in te schakelen om deze berichten te kunnen ontvangen. Klik op de knop 'Ga naar instellingen' om dit te doen.

Zodra u rechtstreekse berichten heeft ingeschakeld, ziet u uw naam (of de naam van een van uw medewerkers) als het 'contactpunt' onder 'Berichtinstellingen'.

Als een ander lid van uw team het contactpunt is, kunt u het op elk moment wijzigen door op zijn of haar naam te klikken en vervolgens het vakje aan te vinken om aan te geven dat u het contactpunt bent.

Om uw rechtstreekse berichten te bekijken en erop te reageren, klikt u op het inboxpictogram in de rechterbovenhoek van het Management Center. Meer informatie en onze tips voor het reageren op uw rechtstreekse berichten vindt u hier.

Laatst bijgewerkt: 3 mei 2019

De eerste 3 dingen die u moet doen nadat u uw vermelding hebt geclaimd

De eerste 3 dingen die u moet doen nadat u uw vermelding hebt geclaimd Zodra u uw gratis Bedrijfsvermelding heeft geclaimd, zorg dat u uw profiel met deze drie eenvoudige stappen instelt.

Nu u uw vermelding heeft geclaimd, heeft u toegang tot een hele reeks gratis tools waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. Log hier in op het Management Center waar u kunt reageren op beoordelingen, foto's kunt uploaden, bedrijfsgegevens zoals openingstijden of menu kunt bijwerken, uw prestaties kunt bijhouden en meer.

Deze drie eenvoudige taken moeten u helpen bij het opstarten en het duurt slechts een paar minuten:

1. Controleer de gegevens van uw vermelding

Zorg dat uw vermelding up-to-date is door naar het tabblad 'Vermelding beheren' in het Management Center te gaan. Hier kunt u uw website, telefoonnummer, openingstijden, menu en alle voorzieningen die u aanbiedt, zoals parkeren of een patio, bijwerken. Alle wijzigingen die u aanbrengt, moeten binnen een paar dagen op de website staan.

Lees hier onze gedetailleerde gids voor het bijwerken van uw vermelding.

2. Upload foto’s

Dineergasten winkelen met hun ogen. Het uploaden van foto's van uw restaurant is een snelle en eenvoudige manier om uw vermelding spannender en interessanter te maken voor potentiële dineergasten die op zoek zijn naar een restaurant zoals dat van u. Sterker nog, het hebben van slechts één Managementfoto kan uw betrokkenheid met tot wel 44% verhogen. U kunt maximaal 50 foto's tegelijk toevoegen aan uw pagina.

Controleer vervolgens uw hoofdfoto. TripAdvisor kiest automatisch een voor u uit op basis van kwaliteit, maar u kunt ook uw eigen keuze maken.

Lees hier onze gids over hoe u geweldige foto's kunt maken voor uw vermelding zonder een professionele camera.

3. Bekijk uw prestaties

Een andere snelle manier om snel op gang te komen, is uw prestaties begrijpen met ons dashboard. U krijgt een uitgebreide kijk op uw TripAdvisor-classificatie, verkeer naar uw vermelding en het aantal beoordelingen en foto's dat u heeft ontvangen. U kunt ook uw concurrentendashboard bekijken om uw prestaties te volgen ten opzichte van uw belangrijke concurrenten.

Bekijk hier meer informatie over het bijhouden van uw prestaties op TripAdvisor.

...

Reageren op privéberichten op TripAdvisor

Reageren op privéberichten op TripAdvisor Dineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op TripAdvisor ook feedback geven die alleen gedeeld wordt met de eigenaar of manager van de TripAdvisor-vermelding van het restaurant. Hier volgt een gids voor het ontvangen van en het reageren op privéberichten op TripAdvisor.

Maak kennis met privéberichten

Wanneer dineergasten een beoordeling op TripAdvisor schrijven, hebben ze nu de mogelijkheid om een privébericht aan u toe te voegen. Dit kan specifieke feedback zijn, de ervaring met een fantastisch personeelslid of achtergrondinformatie over de beoordeling die u kan helpen bij het gebruiken van de feedback. U kunt het gesprek met de dineergast voortzetten om uw gastvrijheid ook nadat hij of zij uw restaurant verlaat uit te breiden.

U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd. Dit kunt u hier gratis en eenvoudig doen.

Het verschil tussen privéberichten en openbare beoordelingen

Privéberichten zijn een-op-eengesprekken tussen u en de dineergast. Ze zijn niet gekoppeld aan een bollenwaardering en hebben geen invloed op uw TripAdvisor-classificatie. Het bericht wordt niet weergegeven op uw openbare TripAdvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om extra feedback over uw restaurant te ontvangen.

Iedereen die een privébericht achterlaat, schrijft ook een beoordeling. De beoordeling is openbaar, gekoppeld aan een bollenwaardering en heeft invloed op uw TripAdvisor-classificatie. De beoordeling en uw Managementreactie worden op uw TripAdvisor-pagina geplaatst en iedereen kan deze zien.

Reageren op privéberichten

...

Uw locatie bijwerken op TripAdvisor

Uw locatie bijwerken op TripAdvisor Zodra hongerige dineergasten uw restaurant op TripAdvisor ontdekken, is het belangrijk dat ze eenvoudig de werkelijke locatie van uw bedrijf kunnen vinden. Hieronder leest u hoe u op TripAdvisor uw adres en de speld op de kaart kunt controleren en ervoor kunt zorgen dat deze up-to-date zijn.

Bekijk waar u wordt vermeld

Dineergasten kunnen uw locatie bovenaan uw TripAdvisor-pagina bekijken onder de naam van uw restaurant en in de sectie 'Locatie en contact' onder uw foto's.

Uw locatie bijwerken:

  1. Ga eerst naar tripadvisor.nl/owners. Als u uw vermelding wilt wijzigen, moet u uw restaurant claimen (als u dit nog niet heeft gedaan). Dit kunt u hier gratis en eenvoudig doen.
  2. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, klikt u op de naam van uw restaurant. U wordt dan naar het Management Center geleid.
  3. Klik op het tabblad 'Vermelding beheren' op 'Locatie'.
  4. Hier kunt u uw adres, stad, regio en postcode zien.
  5. Als u moeilijker te vinden bent, kunt u extra informatie toevoegen, zoals het specifieke kruispunt, plaza of plein in de optionele sectie 'Aanvullende adresgegevens'.
  6. Als u klaar bent met uw wijzigingen, klikt u op de oranje knop 'Verzenden'.

Dineergasten kunnen u ook via kaarten vinden om te zien wat er bij hen in de buurt is. Uw speld op de kaart bijwerken:

  1. Klik op het tabblad 'Vermelding beheren' op 'Locatie'. U ziet uw kaart onder de adresgegevens. Klik op 'Speld op de kaart verifiëren'.
  2. Klik op 'Bevestigen' om de locatie van uw bedrijf te verifiëren of versleep de speld om wijzigingen aan te brengen. Plaats de speld op uw hoofdingang of parkeerplaats, zodat gasten u eenvoudig kunnen vinden.
  3. Klik op 'Bevestigen'.

Uw wijzigingen staan als het goed is binnen 24 uur online.

...

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants Voor het eerst op TripAdvisor? In deze introductiegids wordt stapsgewijs uitgelegd wat u moet weten om binnen no-time aan de slag te gaan....

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellen

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellenDineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op TripAdvisor ook feedback geven die rechtstreeks met u gedeeld wordt in uw TripAdvisor-inbox. Hier leest u hoe u rechtstreekse berichten van dineergasten kunt instellen en ontvangen.

Wat zijn rechtstreekse berichten?

Dineergasten kunnen u nu een rechtstreeks bericht sturen naast een openbare beoordeling. Ze bieden mogelijk een specifiek stukje feedback dat ze liever niet publiekelijk delen, noemen een personeelslid bij naam of voegen aanvullende context toe over hun beoordeling waarvan ze willen dat u dit weet. Rechtstreekse berichten worden niet weergegeven op uw openbare TripAdvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om aanvullende feedback over uw restaurant te ontvangen.

Vanaf hier kunt u verdergaan met het gesprek via uw inbox. Deze reactie wordt niet op uw openbare TripAdvisor-vermelding geplaatst als Managementreactie.

Rechtstreekse berichten instellen

U moet rechtstreekse berichten inschakelen om berichten van dineergasten te ontvangen. Slechts één persoon van het restaurant kan tegelijk reageren, dus zorg dat u met uw medewerkers spreekt over wie het beste is om deze reacties te behandelen. Als u van gedachten verandert, hoeft u zich geen zorgen te maken. U hoeft alleen het nieuwe contactpunt te vragen om deze stappen hieronder te volgen.

Hieronder vindt u onze stapsgewijze gids voor het instellen van rechtstreekse berichten:

  1. U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd. Het is eenvoudig en gratis om dit hier te doen.
  2. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, logt u in op het Management Center. U ziet een sectie met de titel 'Berichtinstellingen'' onder de sectie 'Bedrijfsgegevens' op de startpagina.
  3. Klik op de knop 'Rechtstreekse berichten inschakelen' en vink het vakje aan om aan te geven dat u het contactpunt bent voor alle rechtstreekse berichten van dineergasten.

Als u de privéberichten van TripAdvisor via uw TripAdvisor-inbox heeft uitgeschakeld, dient u naar uw profielinstellingen te gaan en deze weer in te schakelen om deze berichten te kunnen ontvangen. Klik op de knop 'Ga naar instellingen' om dit te doen.

Zodra u rechtstreekse berichten heeft ingeschakeld, ziet u uw naam (of de naam van een van uw medewerkers) als het 'contactpunt' onder 'Berichtinstellingen'.

Als een ander lid van uw team het contactpunt is, kunt u het op elk moment wijzigen door op zijn of haar naam te klikken en vervolgens het vakje aan te vinken om aan te geven dat u het contactpunt bent.

Om uw rechtstreekse berichten te bekijken en erop te reageren, klikt u op het inboxpictogram in de rechterbovenhoek van het Management Center. Meer informatie en onze tips voor het reageren op uw rechtstreekse berichten vindt u hier.

Laatst bijgewerkt: 3 mei 2019

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]Leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio....

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde Met de gastronomische burgers met verse, lokale ingrediënten groeide King Marcel van een kleine winkel in Lyon uit tot een keten die klaar is om de snelle hap van Frankrijk te beïnvloeden.

Welkom bij King Marcel, Frankrijk

Er zijn maar weinig culinaire uitdagingen die de Fransen niet kunnen perfectioneren. Een hamburger is geen uitzondering. Dat is precies wat CEO Chrisophe San Miguel van King Marcel Group wilde doen. Beginnend als een eenvoudige burgerwinkel in Lyon in 2013, is King Marcel inmiddels uitgegroeid tot meerdere locaties met meer dan 70 werknemers in het hele land.

Maar de schaal heeft de kwaliteit niet verminderd. De locatie van King Marcel aan de Rue de Montmartre in Parijs heeft meer dan 850 beoordelingen met een gemiddelde waardering van 4,5 van de 5,0 en heeft een Certificaat van uitmuntendheid in 2017 ontvangen. TripAdvisor heeft ook King Marcel de 4e beste hamburger in Frankrijk benoemd in 2018.

De uitdaging: terugkerende gasten stimuleren

Met zo'n indrukwekkende groei is het belangrijk om constant van hoge kwaliteit te blijven. San Miguel zegt: "Ons doel is eenvoudig, maar ambitieus: om dezelfde kwaliteit te leveren van de service en het perfecte product van de eerste tot de laatste klant, elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar."

Dat is geen eenvoudige taak. Om er zeker van te zijn dat hun product altijd voldoet aan de standaard, controleren werknemers bij King Marcel hun online reputatie zorgvuldig. Het is met name belangrijk omdat burgers populairder zijn geworden in Frankrijk.

"Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze gasten", zegt San Miguel. "Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen."

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

Dat is waar TripAdvisor belangrijk is. Om consistentie te behouden en terugkerende bezoekers te stimuleren, gebruikt King Marcel beoordelingen om te luisteren naar feedback van klanten, om wijzigingen aan te brengen en een online contactpunt aan te bieden voor hun gastvrijheid.

Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze klanten. Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen....

De manier waarop deze Spaanse wijnbar zowel reizigers als lokale inwoners aantrekt

De manier waarop deze Spaanse wijnbar zowel reizigers als lokale inwoners aantrekt Deze Certificaat van uitmuntendheid-ontvanger is een van de beste wijnbars in Madrid. Dit is de manier waarop ze lokale inwoners en toeristen naar hun restaurant trekken.

Welkom bij Moratín Vinoteca Bistrot, Spanje

Tot leven gebracht door de broers Marcos en Alejandro Gil in 2012, is Moratín Vinoteca Bistrot een charmante, romantische plek die perfect is voor een avondje uit in de Barrio de Las Letras in Madrid. Hoewel ze bekendstaan om de heerlijke seizoensgebonden en lokale cuisine, is de ster van de show hun wijnprogramma. Mede-eigenaar Marcos Gil zegt: "We proberen een breed assortiment aan te bieden met zowel regionale als verschillende druivensoorten. Ons doel is om het bezoek van elke persoon te personaliseren, om te weten wat hun smaak is en dus de wijn precies goed te kunnen krijgen."

Met meer dan 900 TripAdvisor-beoordelingen en een gemiddelde bollenwaardering van 4,5 uit 5,0, ontving Moratín Vinoteca Bistrot hun eerste Certificaat van uitmuntendheid in 2016. Het is zo populair geworden dat het reserveren van een tafel niet eenvoudig is, maar het is de moeite waard.

De uitdaging: het momentum bijhouden

In een bruisende stad als Madrid is het niet eenvoudig om op te vallen in de menigte, zelfs voor een restaurant dat druk en populair is. Marcos weet als een ervaren restauranteigenaar dat populariteit niet altijd betekent dat het restaurant winstgevend is. U moet "een wereldwijde visie hebben op de realiteit en behoeften van de klanten en het bedrijfsleven", zegt Marcos. Belangrijker nog: u moet weten waar uw klanten vandaan komen, zowel de geografie als het marketingkanaal, om er meer te blijven aantrekken.

"Onze klantenkring is verdeeld tussen lokale vaste gasten en reizigers uit andere delen van Spanje en daarbuiten", zegt Marcos. Marcos en zijn team gebruiken TripAdvisor om hun dynamiek in de gaten te houden en zoveel mogelijk nieuwe klanten aan te trekken, aangezien TripAdvisor niet alleen voor reizigers is: 32% van al het TripAdvisor-restaurantverkeer in Spanje is afkomstig van de lokale inwoners.

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

Bijna 75% van onze bezoekers komt van platforms zoals TripAdvisor.

Hun team blijft volledig gericht op de tevredenheid van klanten en daarom blijven beoordelingen een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. De beoordelingen helpen hen om wijzigingen door te voeren die het restaurant nog beter maken. "Het helpt ons om verder te gaan met ons werk", zegt Marcos. "We delen de beoordelingen met onze medewerkers om zowel onze sterke punten te versterken en te ontdekken wat we moeten verbeteren."

"Bijna 75% van onze bezoekers is afkomstig van platforms zoals TripAdvisor", zegt Marcos. "Ze vinden en selecteren ons vanwege de beoordelingen en vertrouwen op ons wanneer ze zien dat we het Certificaat van uitmuntendheid hebben gekregen."

...