Transavia schrapt de laatste jaren erg veel vluchten, vaak zonder duidelijke reden. Onze vlucht werd op 10 juli 2024 geannuleerd, en na omboeken van de vlucht naar 11 juli 2024, werd deze ook nog geannuleerd. Vervolgens komt Transavia niet op voor haar klanten als het gaat om hun rechten als passagier. Gelukkig is er een Europese Unie Verordening 261/2004, waarin alle rechten staan die je hebt als passagier. Transavia vergoed bijna niets als het gaat om extra gemaakte kosten vanwege de annulering. Overnachtingen in hotels en vergoedingen van maaltijden worden NIET vergoed. Ze zijn zelfs verplicht een vervangende vlucht te boeken en vergoeden bij een andere luchtvaartmaatschappij, als er geen geschikte vlucht bij Transavia gevonden kan worden. Dit ontkennen ze ook. Ze stellen je ook niet op de hoogte van de rechten als passagier als het gaat om de vergoedingen die ze volgens de EU Verordering moeten uitbetalen als een vlucht geannuleerd wordt. Je hebt recht op Euro 250 p.p. voor een vlucht met een afstand tot 1500 km. Voor een vlucht tussen de 1500 en 3000 km heb je recht op een vergoeding van Euro 400,- p.p. en voor een vlucht van meer dan 3000 km Euro 750 p.p. Als je er geen organisatie als "E.U.Claim" achter zet, krijg je helemaal niets. Had nooit gedacht dat een Nederlandse luchtvaartmaatschappij zo corrupt is. NOOIT meer met Transavia! Kijk zelf naar "MAX Vakantieman" en trek je meest verstandig besluit: ga niet met deze luchtvaartmaatschappij want ze komen niet op voor de rechten die je als passagier hebt!!…