Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
airline-logo

Iberia

Hoofdkantoor: Martínez Villergas 49, Madrid Spanje 28027
Overzicht
3,03,0 van 5 bollen23.695 beoordelingen
Beenruimte3,0 van 5 bollen
Zitcomfort3,0 van 5 bollen
Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)3,0 van 5 bollen
Ervaring tijdens de vlucht3,0 van 5 bollen
Klantenservice3,0 van 5 bollen
Prijs-kwaliteitverhouding3,0 van 5 bollen
Hygiëne3,5 van 5 bollen
Inchecken en instappen3,0 van 5 bollen
Eten en drinken3,0 van 5 bollen

Luchtvaartalliantie

oneworld
Hoofdkantoor: Martínez Villergas 49, Madrid Spanje 28027
23695beoordelingen
3921foto's
45tips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 3.852
  • 5.668
  • 3.985
  • 2.839
  • 7.355
Route
  • Meer
Cabin
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Jeison D heeft een beoordeling geschreven okt 2024
1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
Brussels - San Francisco
International
Pas op! Bij het bestellen van 7 tickets (familieuitstap), kreeg ik een foutmelding bij het betalen van de 3 laatste tickets (eerste 4 apart besteld). Bij de laatste 3 tickets (€2500!?) werd mij aangeraden via e-mail om sofort te gebruiken om een instant-overschrijving uit te voeren. Dit was een phishing-mail die ik ontving op hetzelfde moment dat ik op de officiële website tickets bestelde. Er is dus wel degelijk sprake van inside scamoperators bij Iberia! Na de oplichting word je door de klantendienst van het kastje naar de muur gestuurd! Wees gewaarschuwd!
Meer lezen
Datum van reis: oktober 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Christian V heeft een beoordeling geschreven sep 2024
Kreta, Griekenland23 bijdragen4 nuttige stemmen
1,0 van 5 bollen
Madrid - Brussels
Europe
Ondanks het tijdig boeken van onze vlucht zagen wij ons verplicht om onze handbagage die aan alle voorschriften van maat en gewicht voldoen net als veel medepassagiers in hels tempo af te geven bij het instappen van het vliegtuig. De persoon die de bagage niet door liet, sprak geen woord Engels en ik spreek spijtig genoeg geen Spaans. Deze handbagage was niet op slot en kon dus vrij open gemaakt worden wat een groot veiligheidsrisico inhoudt. Tevens was er medicatie in tegen epilepsie die ik graag steeds bij me heb zodat ik in geval van een crisis deze kan innemen. Deze manier van handelen is gewoon ontoelaatbaar. In de toekomst zal ik overwegen om eerder voor een andere vliegtuigmaatschappij te kiezen.
Meer lezen
Datum van reis: september 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Rania E heeft een beoordeling geschreven aug 2024
1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
Malaga - Tetouan
International
Onze vlucht met Iberia van Málaga naar Tetouan was een ware nachtmerrie. We vertrokken met meer dan een uur vertraging in een klein propellervliegtuig, dat volgens een gestreste stewardess al twee dagen kapot was. Het vliegtuig had moeite om balans te houden, wat leidde tot extreme turbulentie en paniek aan boord. Meerdere passagiers raakten bewusteloos door de stress. Tijdens de vlucht maakten we enkele plotselinge, harde dalingen, waarbij de stewardessen in paniek riepen dat we de veiligheidskaarten moesten lezen. Zonder verdere informatie werden we gedwongen tot een noodlanding in Tanger, zonder dat er vervoer naar Tetouan werd geregeld. Wat nog zorgwekkender is, is dat ik na het delen van mijn verhaal al van drie anderen heb gehoord dat zij soortgelijke ervaringen hebben gehad op verschillende vluchten. Al met al NIET TE ADVISEREN. Ook werd na mijn boeking, mijn bagage geannuleerd, hiervoor heb ik enorm lang moeten bellen, wat natuurlijk veel geld kost!
Meer lezen
Datum van reis: juli 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
sidney s heeft een beoordeling geschreven jun 2024
1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
Alicante - Brussels
Europe
Telefonisch afgesproken om mijn hond mee te vliegen werd de vlucht 2 keer van mijn rekening gehaald en hond mag achteraf niet mee nu is mijn rekening geblokkeerd voor mogelijke fraude van iberia dus kan ik zelfs geen eten kopen en dit is al 4 dagen het geval familie met 3 kinderen zonder geld mooi is dat en probeer ik contact op te nemen en ze draaien maar rond de pot de vlucht is 6 Julie trouwens alhoewel ik niet veel zin heb om met deze maatschappij te vliegen
Meer lezen
Datum van reis: juni 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Travel30524849211 heeft een beoordeling geschreven mei 2024
1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
Amsterdam - Miami
International
Dit was onze klachtenbrief aan Iberia en daaronder de reactie van Iberia. Mijn advies, sla Iberia over en neem een andere luchtvaartmaatschappij die wel hun zaken voor elkaar hebben. -------------------------------- Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u om mijn ongenoegen te uiten over de recente vluchtervaring met Iberia, geboekt via American Airlines. Afgelopen maand reisden wij als gezin met American Airlines uitgevoerd door Iberia van Amsterdam via Madrid naar Miami. We kenden Iberia als luchtvaartmaatschappij hiervoor niet en dit heeft ons dan ook niet beïnvloed in het schrijven van deze mail. Ons reisgezelschap bestond uit 2 volwassenen en twee tieners waarvan onze zoon zeer gevoelig en angstig is, onder andere voor verandering en onverwachte zaken. Iets waar wij vooraf veel rekening mee houden door alvast zitplaatsen te boeken, het eten alvast te reserveren etc. Problemen met zitplaatsen: De zitplaatsen die wij vooraf hadden gereserveerd, waren een dag voor vertrek opeens uit het systeem verdwenen. Deze hebben we opnieuw ingevoerd. Helaas bij het inchecken bleken de (betaalde) gereserveerde stoelen niet beschikbaar. Dit vinden wij erg bijzonder als je hiervoor betaald ga je er vanuit dat je de stoelnummers ook behoud bij incheck. Dit gaf ons de nodige stress, gelukkig konden we uiteindelijk wel bij elkaar zitten. Problemen met bagage: De vooraf geboekte bagage was net als zitplaatsen de dag van te voren ineens niet meer in het systeem te vinden. Dit gaf weer de nodige onduidelijkheid of we nu opnieuw moesten betalen, hierbij kon de klantenservice ons ook niet helpen. Bij aankomst op de luchthaven konden we dit alsnog wel inchecken met de bevestigingsmail waarin stond dat we dit al hadden geboekt. Problemen met maaltijden: Ook de door ons vooraf geselecteerde maaltijden, de glutenvrije maaltijd en beide kindermenu’s, waren verdwenen uit de boeking. Ondanks dat ik deze bestellingen opnieuw heb ingevoerd de dag van tevoren, waren ze niet beschikbaar tijdens de vlucht. Het cabin personeel gaf aan dat dit gereserveerd moest worden, dit hebben we 2x(!!) gedaan! Dit kon ter plekke niet opgelost worden wat ook voor het cabine personeel erg vervelend was, ze hebben hierdoor 2x alleen fruit kunnen aanbieden. Wat voor een volwassene niet echt een maaltijd was gezien de vluchtduur. We kregen extra fruit mee, wat lief aangeboden was maar hierdoor moesten we bij de Douane in Miami meekomen en moesten al onze tassen gecheckt worden omdat fruit niet geïmporteerd mag worden. Dit heeft de nodige tijd gekost. Problemen met klantenservice: Tijdens het gehele proces hebben wij meerdere keren contact opgenomen met de helpdesk (chat) van American Airlines. Dit omdat de koppeling met Iberia niet werkte hadden wij als klant het idee dat we daar alles moesten regelen. Echter verkondigde de helpdesk daar dat we geen stoelen konden boeken voor de vluchten. Vreemd omdat te verkondigen voor een samenwerkende partij. Vanuit de website van American Airlines werkte de koppeling met Iberia niet goed, waardoor er steeds een foutmelding gegeven werd op onze boeking. Deze opeenstapeling van problemen heeft onze reiservaring met Iberia aanzienlijk negatief beïnvloed. Wij vragen dan ook om juiste afhandeling. Daarnaast adviseren wij Iberia dringend om de volgende verbeteringen door te voeren: Betere coördinatie tussen Iberia en American Airlines om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen qua service desk en digitale koppelingen. Een efficiëntere en behulpzamere klantenservice die toegang heeft tot alle noodzakelijke boekingsinformatie. Verbeteringen aan de website om technische fouten en gebruiksvriendelijkheid problemen te verhelpen. Ik hoop dat Iberia deze klachten serieus neemt en passende maatregelen treft om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. Wij kijken uit naar uw reactie. Met vriendelijke groet, -------------------------- Reactie Iberia -------------------------- Geachte heer Van Der Veen , Bedankt dat u contact met ons opneemt over de incidenten op uw vluchten vanuit Amsterdam naar Miami . Wij begrijpen dat u hier hinder van heeft ondervonden. Het bieden van een hoogwaardige, persoonlijke service en professioneel handelen onder alle omstandigheden zijn topprioriteiten voor Iberia. Daarom beoordelen wij onze procedures voortdurend en passen wij deze waar nodig aan, zodat wij onze klanten de best mogelijke service kunnen bieden. Bij Iberia streven we ernaar rekening te houden met de culinaire voorkeuren van klanten en beoordelen we voortdurend de opties die we bieden op elke route, tijd en elk seizoen om de beste kwaliteit en verscheidenheid aan producten aan te bieden, ondanks de beperkingen die worden opgelegd door de beschikbare ruimte aan boord en de vraag tijdens de vlucht. Na ontvangst van uw opmerkingen hebben wij vastgesteld dat een verzoek voor een speciale maaltijd niet op uw boeking stond en het dus niet mogelijk was om deze aan u te verstrekken. Houd er bij toekomstige reizen rekening mee dat u dit minimaal 24 uur vóór aanvang van uw reis moet aanvragen op de website van het bedrijf dat de vlucht uitvoert (in dit geval Iberia) . Wat betreft de stoelen: het spijt ons wat uw gezin heeft meegemaakt, maar we hebben gecontroleerd of u op de gekozen stoelen heeft gevlogen, dus er is geen restitutie verschuldigd. Wij vertrouwen erop dat u de volgende keer dat u met ons vliegt een bevredigende ervaring zult hebben. Met vriendelijke groeten, Klantenrelaties
Meer lezen
Datum van reis: april 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
1-5 van de 192 resultaten worden getoond
Albumcategorieën
Alle foto’sAlle reizigersfoto's
1-5 van de 3.921 resultaten worden getoond
Christian V heeft een tip geschreven (sep 2024)
1,0 van 5 bollen
"Als je niet in business class vliegt wordt je door deze maatschappij slecht behandeld. Zorg er dus voor dat je meer betaald. "
Travel30524849211 heeft een tip geschreven (mei 2024)
1,0 van 5 bollen
"Om van A naar B te komen is prima. Als je extra diensten wilt zoals stoelen of speciaal eten, dan zou ik een andere maatschappij aanbevelen."
Ingeborg V heeft een tip geschreven (aug 2023)
1,0 van 5 bollen
"Nooit boeken"
Klaas B heeft een tip geschreven (aug 2022)
2,0 van 5 bollen
"geen zitplaats reserveren, heeft geen zin daar deze eenvoudigweg aan anderen vergeven wordt."
Eric B heeft een tip geschreven (jun 2022)
1,0 van 5 bollen
"Ik heb maar 1 tip: Gebruik een andere airline. Ga desnoods zwemmen."
1-5 van de 45 resultaten worden getoond
Deze luchtvaartmaatschappij-pagina claimen
Managers van luchtvaartmaatschappijen! Registreer nu en reageer op beoordelingen van leden.
Registreer Iberia

Zoeken naar vluchten

Van:
Naar:
Tripadvisor laat geen advertenties zien op basis van je eerdere online gedrag of persoonsgegevens. Je krijgt deze advertentie mogelijk te zien omdat de weergegeven operator reisgerelateerde services aanbiedt die mogelijk overeenkomen met je zoekopdracht en onze advertentiepartner QuoteLab LLC (handelend als MediaAlpha) heeft betaald om te verschijnen. Als je erop klikt, verdienen we commissie van MediaAlpha.
Mogelijk sturen we deze pagina door naar een andere reisorganisatie als je op 'Vluchten zoeken' klikt, zodat je beter prijzen kunt vergelijken.