Ik ben zeer teleurgesteld in de serviceverlening door de emiraten! Ik ga soms op visite naar familie in Afrika en deze keer nam ik voor het eerst gebruik van de Emiraten + Fly-dubai om heen en terug te vliegen. Van Amsterdam naar Dubai, en Dubai naar Amsterdam nam ik de Emiraten welke mij met een grote Airbus heen en terug vlogen. Ik heb niks te zeggen over die vlucht. Het traject Dubai naar Asmara en Asmara naar Dubai was echter met een budget luchtvaartmaatschappij genaamd Fly-Dubai. Logisch is dat wel, omdat die ook bedoeld is voor mensen uit armere landen. Daar pak ik zelf geen voordeel uit, maar goed een verminderde vluchtkwaliteit in de zin dat ik geen films kan kijken en überhaupt geen scherm heb boeit mij eigenlijk niet zoveel. Ik zal nu mijn verhaal delen over mijn laatste vluchtervaring Asmara-Dubai (ASM-DUB). De retourvlucht ASM-DUB was vertraagd vertrokken en we kwamen daardoor 1 uur te laat aan, wat ervoor zorgde dat de aansluitende vlucht Dubai-Amsterdam ook niet gehaald werd. Opzich is dat niet een groot probleem zolang ik direct een nieuwe boardingpas zou kunnen krijgen. De behandeling in Dubai was echter "ga maar naar gate B" en daar krijg je te horen "ga maar maar terug" en dan kom je terug en zegt de persoon "ga maar naar gate B, want ja het is echt die vlucht" en eenmaal kom je aan en wordt je door de servicemedewerker voor gek verklaard, want je gelooft de man in de Emiraten pak niet op zijn woord. Dit was voor mij eenmaal opgelost doordat ik mij verhaal en probleem uiteindelijk enigszins duidelijk kon overbrengen aan een andere man in de Emiraten pak. Daarvoor probeerde ik zelfstandig een nieuwe boardingpas te printen bij zelfbedieningsscherm, maar dat lukte niet want de scherm gaf letterlijk aan "ga naar de service desk van de emiraten". Nu heb ik het probleem kunnen oplossen met wat moeite. Echter vlogen er ook 80+ Eritreers die gewoon niet Engels kunnen spreken en nooit gevlogen leken te hebben. Voor hun was het totale chaos en was het beter om te wachten op mij, en beeld je maar in dat er een oma was die met een 7 kg rugzak 2km heen en weer liep in de terminal. Terwijl het de bedoeling was dat ze van het begin met een rolstoel begeleid zou worden.…